upload billeder til website

Tags:    php

Hej er der en som kan hjælpe med at konfigurerer min file uploader?? som den er nu kan brugeren uploade et logo el.efter at brugeren er logget ind... den uploader billede filnavnet i databasen og lægger selve billedefilen i en mappe.. problemet er at jeg ikke kan få billedet tilknyttet den bruger som har uploadet billedet hvilket er ganske upraktisk da billedet skal tilknyttes en profil tekst smil...Min uploader ser sådan her ud
Fold kodeboks ind/udKode 

3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej er der en som kan hjælpe med at konfigurerer min file uploader?? som den er nu kan brugeren uploade et logo el.efter at brugeren er logget ind... den uploader billede filnavnet i databasen og lægger selve billedefilen i en mappe.. problemet er at jeg ikke kan få billedet tilknyttet den bruger som har uploadet billedet hvilket er ganske upraktisk da billedet skal tilknyttes en profil tekst smil...Min uploader ser sådan her ud
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg har lige siddet og leget lidt med det. For at sikre dig selv i hoved og numse for fejl og andet skrammel skal du først og fremmest have nogle valideringer på. Du er vel ikke så interesseret i at en exe fil bliver lagt op på din server???
Desuden vil det vel ikke gøre noget hvis brugerens billede opdateres. I dit tilfælde vil den bare indsætte en ny række - og ikke opdatere det gamle. Samtidig med det vil du have en stor stak ubrugelige billeder på din server som ikke er i brug. Det træls!

Jeg er i mit lidt gode hjørne i dag og har derfor siddet og "videreudviklet" lidt på dit script.

Fold kodeboks ind/udKode 

Mit eksempel er så lavet efter at brugeren allerede er oprettet, siden funktionen skal kunne opdatere efter en SESSION. Håber det er en hjælp. Har ikke lige fået angivet tilladte filtyper, men det skulle være en smal sag...

Hilsner Lasse

Jeg plejer os at omdøbe profil billeder til deres profil id. På den måde undgår du navne konflikter i tilfælde af at 2 brugere uploader samme filnavn, og derudover behøber du ikke gemme noget i databasen, så længe du bare har brugerens ID.

Dine brugere har vel en unik id, så hvorfor ikke automatisk omdøbe billederne til id_filnavn.jpg, ved upload.
Så er det jo nemt med glob() at vise en brugers billeder.

t