Basal java: kan ikke skrive til display

Tags:    java

Nu har jeg siddet og lavet java appeltter og det er gået meget godt, men jeg fandt et eksempel som er en applikation(program).

Og nu tager fanden ved Java ;-)

Fra eksemplet har jeg et display med en shell i.
Fold kodeboks ind/udKode 

Svarer vel til appletvinduet med et panel i ?

Jeg kan lave en knap b og et textfelt t. Der er en b.addSelectionListener, der skriver "spegepølse" til System.out.println.

Jeg ville gerne skrive noget i textfeltet t på det fine display(i shellen), men nej!

Metoden main er static, så alt i den skal være static, så meget fatter jeg, men hvordan kan jeg programmere noget med variable og skrive i mit textfelt, for hvis jeg laver metoder udenfor main kan de ikke se displayet og textfeltet, på grund af skope.

Jeg er ved at blive vanvittig. Det burde være let, men jeg kan ikke se løsningen.

Jeg bruger Eclipse alene, som ivrigt fortæller mig alt det jeg ikke kan, men det burde ikke ændre den måde java fungerer på.

Alle eksempler i mine 5 tykke javabøger er appletter :(.

så... Hvordan skriver jeg i textfeltet, når knappen aktiveres?

Indlæg senest redigeret d. 25.11.2008 17:53 af Bruger #14342
2 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Erklær variablen 't' udenfor main metoden.
Jeg kan ikke teste din kode, da jeg ikke bruger Eclipse. Måske du skulle kigge på Swing i stedet ?
Swing er indbygget i Java, så det er tilgængelig hos alle, som har Java.

OK, problemet kan ikke løses.

Tilbage til at skrive af fra bøger... Det virker da.:evil:

Edit:

Med JFrame som superclass og import af diverse class-er fra javax.swing.* og Java.awt.* burde det kunne lade sig gøre, men så bliver det ikke de smukke knapper fra org.eclipse.swt

http://www.eclipse.org/swt/

Edit2:
Fold kodeboks ind/udKode 

Nu er alt static, men jeg fik da tekst frem på displayet... #%¤%#%¤#.

Derudover tror jeg ikke at det kan bruges til noget.

Indlæg senest redigeret d. 25.11.2008 23:27 af Bruger #14342
t