ejb3: Kan ikke loade objekter i Arraylist - Hjææælp

Tags:    java

Hej

Jeg sidder med et eksamensprojekt hvor vi arbejder med en stub i stedet for en backend som gemmer i databasen.

Problemet er at vi ikke kan få stubben til at modtage pojo's med entitets objekter i ArrayLists. på trods af at det hele dannes i stubben og anvendes af vores frontend klasser.

Vi får følgende fejl:
"IOP00810257: (MARSHAL) Could not load class Entities.Project"

Det skal siges at vi programmerer i netbeans og anvender glassfish v2. Alle objekter der bruges af både stub og frontend imlementerer Serialization.

please hjælp!

Indlæg senest redigeret d. 24.11.2008 20:03 af Bruger #14424
8 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej

Jeg sidder med et eksamensprojekt hvor vi arbejder med en stub i stedet for en backend som gemmer i databasen.

Problemet er at vi ikke kan få stubben til at modtage pojo's med entitets objekter i ArrayLists. på trods af at det hele dannes i stubben og anvendes af vores frontend klasser.

Vi får følgende fejl:

Det skal siges at vi programmerer i netbeans og anvender glassfish v2. Alle objekter der bruges af både stub og frontend imlementerer Serialization.

please hjælp!

Hej

Du bliver nød til lige at forklare måske lidt dybere, hvad det er I har gang i.
Hvad skal kalde hvad. Er det et standalone program der skal kalde nogle ejb3 session beans eller er det et webprojekt eller hvad er det. Hvorfor snakker du om stubs når I bruger ejb3?

Med Venlig hilsen

Frank

Det ser ud til at den ikke kan finde Entities.Project, har du tjekket at den er i PATH eller i dit work dir?

Hej

Du bliver nød til lige at forklare måske lidt dybere, hvad det er I har gang i.
Hvad skal kalde hvad. Er det et standalone program der skal kalde nogle ejb3 session beans eller er det et webprojekt eller hvad er det. Hvorfor snakker du om stubs når I bruger ejb3?

Med Venlig hilsen

Frank

Hej igen

Jeg prøver...

Det er et WEB projekt og stubben skal simulerer backend indtil backend gruppen er færdig. I vores stub er nogle hardcodede data (medarbejdere), som indeholder nogle kompetencer i en liste. Når vi ændrer i disse data, skal ændringen opdateres i vores stub. Den fanger vi via et remote interface.

Så længe medarbejderen ikke har kompetencer i listen, er der ikke noget problem og ændringerne gemmes (I simuleringen er det blot en opdatering af objektet i en HashMap). I det øjeblik der er indhold i listen, vil stubben ikke kendes ved vores medarbejder objekt, da den tilsyneladende ikke kan loade objektet.

Objekterne i vores stub er alle almindelige pojo's med tomme konstruktører - derfor er det måske lidt flot at sige at det er ejb3, men det bliver det i den færdige løsning hvor data kan persisteres i en database.

Jeg håber at dette hjalp lidt på forståelsen :-}

Kan du ikke prøve at ligge nogle kode eksempler op..

Jo det kan jeg da.

I stubben ligger sub klassen ProjectManager som blandt andet indeholder ArrayListen projectList.

Fold kodeboks ind/udKode 

Klassen hentes i et DTO sammen med andre informationer og der er indlæst project objekter i listen.
Fold kodeboks ind/udKode 

På brugerfladen ændrer en bruger eksempelvis adgangskoden, hvilket sker uden problemer. Når ændringen gemmes i backend sker det med følgende metodekald.
Fold kodeboks ind/udKode 

Interfacet ser således ud

Fold kodeboks ind/udKode 

og den bagvedliggende sessionsbønne har følgende metode.
Fold kodeboks ind/udKode 

Som sagt er ProjectManager en sub klasse og det er den til klassen Employee.
En anden sub klasse til Employee er klassen BranchManager.
Den udmærker sig ved ikke at indeholde Arraylister. Derfor virker hele forløbet når det er den klasse vi gemmer.

Tilsyneladende er det stubben der fejler med følgende fejl melding

Den er i samme package som mit Employee object (ProjectManager.java), så der burde ikke være problemer.

Hvor tjekker jeg det med PATH eller work dir?

Jeg kan ikke ser hvorfor du ikke skulle kunne bruge Entities.Project. Kan i ikke ligge hele pakken op et eller andet sted, så kan jeg kigge på det i morgen

Hej Frank

Vi har lagt pakken op her

http://www.youcool.dk/SolutionMakers.rar

Jeg vil blive superglad hvis du kan hjælpe.

t