Hjælp med at lave Lottotræknings program i c++

Tags:    c++

<< < 123 > >>
Hi alle

Er der nogen der ud som har lyst til at hjælpe et c++ program for mig.

Jeg skal aflevere den midt i desember,

Men hvis i har lyst til at hjælpe så skal opgave opbygges på følgende måde.

Der skal laves et C/C++ program som kan simulere en lottotrækning. (Lordagslotto med 36 kugler).

1) Lav en funktion ”Bold”, som kan generere tilfældige tal imellem 1 og 36.

2) Lav en funktion ”Kugle, der bruger rutinen ”Bold” – men som i den rigtige verden kan man kun trække et tal én gang. Det vil sige at funktionen holder styr på hvilke numre der er trukket.
Der skal naturligvis være mulighed for at lægge alle bolde tilbage og starte forfra.

3) Lav en funktion ”Lynlotto” som genererer 10 lottorækker med hver 7 tilfældige lottotal ( 1 til 36).

4) Lav en funktion ”Saturday” som genererer 7 lottotal samt et tillægstal.

5) Lav en funktion ”Gevinst” som kontroller kuponen fra ”Lynlotto” og udskriver antal af gevinster.

Oki, er der så nogen som kan hjælpe med at komme i gang med den opgave,

Tak
Hilsen
Finns

Indlæg senest redigeret d. 24.11.2008 21:35 af Bruger #14423
Hvis du har taget et kursus du ikke har interesse for, hvorfor så overhovedet lave opgaven?

h

Indlæg senest redigeret d. 24.11.2008 21:32 af Bruger #14423
Normalt har jeg visse moralske skrupler ved at hjælpe studerende med at svindle sig gennem deres studie. Specielt når disse studerende af ren dovenskab ikke gider ofre nogle få timer på at sætte sig ind i de emner der fremgår af deres eksamenspapirer.

Men disse etiske overvejelser kan jeg naturligvis godt se bort fra ved en passene betaling - jeg har længe ønsket mig et fladskærmstv.

Nu kan det jo godt ske at du synes at 10.000 - 15.000 er mange penge for at løse en opgave som denne. Men hvis det er nogle få kkr der står i vejen for at få en uddannelse som ingeniør, tror jeg at du vil se det som værende billigt. Du kan naturligvis også bruge 10 timer på at løse opgaven selv, så vil du kunne tjene over 1000,- i timen, det er sjældent man får så høj en timeløn som studerende.

Fordi de er en obligarotisk kursus på 2.semester, og jeg er nu på den 5.sem i stærkstrømingeniør, og mangler stadvigt den fag fra 2.sem.

mvh
Finns

Men så spørger man sig selv hvad du har tænkt dig at gøre den dag du reelt set får brug for at forstå noget fra en programmørs side for at kunne færdiggøre et projekt og du så ikke fatter noget? Der plejer at være en grund til obligatoriske kurser, om end det kan være svært at se mens man tager dem. Som Bertel siger, hvis du sætter dig ned dedikeret og forsøger selv og kommer med delproblemsspørgsmål her, så burde det ikke tage alverdens tid at lave.

Det minder utrolig meget om det problem en hvis Gøkturk havde og oprettede en masse tråde om. Kig i dem. Der er masser af tips.

Men lav nu dine opgaver selv. Det får du mest ud af.

Det minder utrolig meget om det problem en hvis Gøkturk havde og oprettede en masse tråde om. Kig i dem. Der er masser af tips.

Men lav nu dine opgaver selv. Det får du mest ud af.

Ok, tak for det...

Hej Finns,

Jeg vil gerne underbyde Bertel...
... så 9.500 kr ;)

Du har jo ikke engang prøvet på at løse opgaven.

Med venlig hilsen
Ieet

Jeg kan se at Ieet's moral er billigere end min ;-)

Blot for at fjerne enhver misforståelse: Mit indlæg fra før var en joke.

Jeg vil ikke løse opgaven for dig, men hvis du, efter at have gjort et seriøst forsøg på at løse opgaven, har problemer eller spørgsmål hjælper jeg (og andre) gerne.

Hej Gutter

Nu har jeg prøvet lidt, startet med at finde bare 1 random tal i mellem 1-36, det gik ok.
Men jeg får altid den samme tal ud(14).

Koden er her.

#include "stdafx.h"
#include <cstdlib>
#include <ctime>
#include <iostream>
using namespace std;

int main()
{
srand((unsigned)time(0));

int random_integer;
for(int index=0; index < 1; index++){
random_integer = 1 + int(36.0 * rand()/(RAND_MAX+1.0));
cout << random_integer << endl;
}

cin.get();
return 0;
}

Hvorda får jeg et random tal hver gang men ikke altid den samme?

Kan i hjælpe mig med det videre?

(rand() % 36) + 1;

<< < 123 > >>
t