Nye sider uden at oprette nogen?

Tags:    php

Jeg har en hjemmeside, som er sat op med css-layers. Alt indhold bliver hentet fra en database med php.
Nu vil jeg så gerne have det lavet sådan, at jeg ikke behøver at oprette en php-fil for hver side jeg opretter, men blot kan skifte indholdet i et layer.
Jeg har prøvet at lave linksene (til de andre sider) med href="DENNESIDESNAVN.php?action=1", og på den måde henter jeg så andre informationer fra databasen, men så åber den det jo i hele vinduet og ikke kun i det layer jeg gerne vil.
Jeg ved godt man ikke kan linke til et layer, men iframe fatter ikke den del med "?action=1" i linket og åbner derfor hele siden igen.

Nogen, der forstår hvad jeg mener og har et løsningsforslag? :)

Jeg har en hjemmeside, som er sat op med css-layers. Alt indhold bliver hentet fra en database med php.
Nu vil jeg så gerne have det lavet sådan, at jeg ikke behøver at oprette en php-fil for hver side jeg opretter, men blot kan skifte indholdet i et layer.
Jeg har prøvet at lave linksene (til de andre sider) med href="DENNESIDESNAVN.php?action=1", og på den måde henter jeg så andre informationer fra databasen, men så åber den det jo i hele vinduet og ikke kun i det layer jeg gerne vil.
Jeg ved godt man ikke kan linke til et layer, men iframe fatter ikke den del med "?action=1" i linket og åbner derfor hele siden igen.

Nogen, der forstår hvad jeg mener og har et løsningsforslag? :)

Prøv noget Ajax og DHTML.
<a href="JavaScript:changeTo(1);">Change to 1</a>
<a href="JavaScript:changeTo(2);">Change to 2</a>

...og lad så funktionen hente det nye indhold i baggrunden. Når det nye indhold er hentet, lægges det ind i dit <div>.

jeg er ikke sikker på, jeg forstår, hvad du mener, men jeg skal lægge php-koden, til at hente inforamtioner fra databasen, ind i en javascript funktion? Og hvordan lægger jeg indholdet ind i div'en?

okay, har fundet ud af det. Tak for hjælpen :)

t