mysql_real_escape_string - fejl

Tags:    php

<< < 12 > >>
hej, det er første gang jeg bruger denne function: mysql_real_escape_string
og kan ikke få den til at virke.

Fold kodeboks ind/udKode 

nogen der ved hvad der kan være fejlen, som sagt første gang jeg har prøvet mysql_real_escape_string

15 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
har lavet det sådan her nu..
Fold kodeboks ind/udKode 

takker for hjælpen =) smid et svar så jeg kan få lukket tråden

Det er da absolut super dumt at åbne og lukke forbindelsen til databasen hver gang du laver en query.
Hvad hvis nu du har 20 queries (overdrevet, men hvad nu hvis). Så har du åbnet og lukket forbindelsen 20 gange på et pageload. Det kan da kaldes for resourcespild. :)

Åben forbindelsen een gang og luk den een gang. Jeg kan garantere dig at du vil se en forskel i tiden det ta'r at udføre et pageload. :)

Det er da absolut super dumt at åbne og lukke forbindelsen til databasen hver gang du laver en query.
Hvad hvis nu du har 20 queries (overdrevet, men hvad nu hvis). Så har du åbnet og lukket forbindelsen 20 gange på et pageload. Det kan da kaldes for resourcespild. :)

Åben forbindelsen een gang og luk den een gang. Jeg kan garantere dig at du vil se en forskel i tiden det ta'r at udføre et pageload. :)

Helt enig. Hold forbindelsen åben gennem hele scriptet.
Men 20 queries er ikke overdrevet. Der kunne godt blive brug for at udføre et par queries for hvert resultat i et andet query, og så løber det pludselig op.

oki, kan bare connecte i __construct så, har bare gjort det til en vane at lukke efter brug :/

nu er det sådan her:
Fold kodeboks ind/udKode 

det må være fint =)

<< < 12 > >>
t