Tags:
c++
asp.net
Hvordan man kan få et program der er programmeret i Borland over på en anden computer, hvis man gør det siger den at den mangler noget. Hvordan kan man få den til at lade være med det??
På forhånd tak!
Søren
Desværre har jeg ingen points så vidt jeg husker!!
Hay Søren !!!
Du skal lave en instalations fil til programmet. Eller også skal du vælge at lave programmet static. Den sidste mulighed har jeg ikke prøvet i Borland, men det virker i VS, så det virker nok også i Borland. Der findes programmer til at lave instalations filer med.
Søg lidt efter nogle programmer eller lade nogen herfra oplyse dig om et navn. Problemmet ved at flytte programmer fra en computer til en anden er at der kan være oplysninger i reg-DB og evt. dll`er der kaldes. I Borland har jeg haft held til at løse mit problem ved at skifte til version 7 (Delphi) og ellers blot at finde udeaf hvilke dll`s der bruges og kopier dem med. Men klart det nemmeste er at få fat i et godt instalations program.
Best Regaard
Janus S. Andersen
* Life is a dream in a programmers heaven *
Kan ikke få det til at virke, men det var heller ikke det jeg tænke på.
Søren
Får du nogle fejl om at nogle filer mangler?
For i så fald kan det være at du ikke har sat dit projekt til at inkludere de biblioteker du bruger.
Prøv at tjekke Project->Options->Linker
og se om Use Dynamic RTL er valgt.
Jeg mener den skal være fravalgt, men det kan du hurtigt tjekke ved at compile to gange og tjekke filstørrelserne på dine exe filer. Den "rigtige" vil være den største for der er biblioitekerne med.
Desuden skal Build with runtime packages være checked inde under Packages.
Jeg tror det vil løse det.
Jeg tror ikke rigtig jeg forstår hvad du spørger om!
For det første - hvilke filer mangler den?
Hvis det er dine projekt filer, kan det godt være en kringlet affære!
Kan du ikke skrive fejlmeddelelsen?
Tak for det Agge, det virkede, og Use Dynamic RTL skal være fra
Søren
Det var så lidt.