dropdown box, vælg ved klik

Tags:    javascript

Hejsa, jeg er ikke så god til det med javascript :P, nu siger jeg ikke i skal lave det hele for mig, men vil gerne have lidt hjælp til at lave en drop down box hvor at når jeg udskriver alle de værdi'er jeg har i databasen i den drop down box så når man klikker på en af navnene så skal den vælge den lige med det samme og smide det over i nogen input boxe,

håber i forstår hvad jeg mener :)

du kunne jo lave noget ligesom følgende:
Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Hvis du vil have et mere klart svar må du komme med et mere klart spørgsmål

Indlæg senest redigeret d. 19.11.2008 15:26 af Bruger #10647
Hvilket serverside sprog bruger du? PHP eller ASP.NET?

jeg bruger php :)

email det den kode du har lavet gør er at den bare vælger værdi'en med det samme ik?, hvordan får jeg den til at udskrive tingene i en input box?

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 19.11.2008 18:30 af Bruger #3427
Og fordi jeg kedede mig et eksempel der validerer:

Indlæg senest redigeret d. 19.11.2008 19:55 af Bruger #11328
Så keder vi os endnu mere og laver noget der er overskueligt...

Så keder vi os endnu mere og laver noget der er overskueligt...

Har læst at det er en "dårlig idé" at bruge window.onload, da den ikke er særlig kompatibel og først begynder eksekvering når hele sitet er loadet fuldt ud. Hvilket kan være en gene for større sider, eller sider med en masse billeder / eksterne ads.

Tusind tak fordi i har gidet at bruge tid på mig :).

det virker fint nok, men da det er til et admin system hvor jeg skal kunne rette det information som der kommer ud har jeg 4 ting som skal rettes, og kan ikke helt se hvordan det skal laves :P,

for hvad jeg lige kan se så udskriver den det i denne her

<input type="text" id="someInput" />

og jeg kan da ikke bare lave flere af samme slags?, det virker nemlig tilfældigt hvordan den udskriver tingene, ville gerne have at det så lidt ala sån her ud

[Drop down box]

Navn:
Input box hvor den udskriver navnet på det navn man har valgt i drop down boxen

kode:
Textareana hvor den udskriver koden på det navn man har valgt i drop down boxen

beskrivelse:
Textareana hvor den udskriver beskrivelsen på det navn man har valgt i drop down boxen

kode_type:
drop down box hvor den udskriver kode typen på det navn man har valgt i drop down boxen

håber i forstår :),

t