Image url firefox vs explorer

Tags:    databaser

Hej Jeg har gjordt så man nu kan uploade billeder til en hjemmeside, og så bliver filnavnet lagt ned i databasen, så den kan kalde på billedet i den rigtige mappe.

Men det virker kun i firefox, i internet explorer lægger den hele urlen ned i databasen så den leder efter billedet på localhost der hvor billedet er på min maskine. Hvordan får jeg den til kun at skrive filnavnet. i begge browsere.

Sådan ser min sql streng ud, detgiver egentlig mening at den bare indsætter alt hvad der er i fileupload boxen, men den gør det jo rigtigt i firefox.

Fold kodeboks ind/udSQL kode 

så jeg vil kun indsætte filnavnet i sql databasen.

Håber i forstår og kan hjælpe.

Mvh. Adam

Du skal tage at gemme den der fil på serveren, og ud fra den gemte fil, laver du en system.io.fileinfo.

Når du så gemmer i database bruger du fileinfo fra den gemte fil, og ikke fra brugerens browser - Så får du den korrekte adresse til filen, og ikke hvor brugeren har den på sin pc.

Venligst
Jacob.

Ok tak men hvor skal jeg skrive system.io.fileinfo.

Jeg gemmer jo faktisk allerede filen i en mappe ved navn images sådan her:

Fold kodeboks ind/udKode 

Men hvordan får jeg så filnavnet til at komme i databasen.

Mvh. Adam

Server.MapPath(sSavePath + sFilename)

Er vel stien til billedet ?

/J

Ja men hvordan skriver jeg det så det også bliver sat ind i db. Fordi nu bliver hele stien som den ligger på computeren sat ind i db hvis jeg bruger IE men kun filnavnet bliver sat ind hvis jeg bruger firefox. Så det virker jo i firefox men ikke i IE.

Det får den kun til at gemme filnavnet i mappen images, men ikke i db:

Server.MapPath(sSavePath + sFilename

Kan jeg på en eller anden måde skrive det i en sql streng så den kun indsætter filnavnet eller hvordan får jeg kun filnavnet til at stå i db?

Mvh. Adam

t