ok jeg er ved at lave det her browser baserede spil...
jeg er igang med kamp systemet, hvor man faktisk bare skiftes til at slå.
jeg har lavet det sådan at hver gang der bliver slået kommer der en lille besked som "du slår ud efter din modstander, og giver ham X i skade"
her er min kode:
Partial Class _Default
Inherits System.Web.UI.Page
'forskellige variabler. P står for Player, og E står for Enemy
Dim PHP
Dim PArmor
Dim PAttack
Dim EHP
Dim EArmor
Dim EAttack
Dim PDMG
Dim EDMG
Dim random As New Random
Dim Pmin
Dim Emin
'funktionen der giver et tilfældigt tal, og fratrækker det modstanderens liv
Public Function PlayerAttacks()
PDMG = random.Next(Pmin, PAttack)
If PDMG = Pmin Then
TextBox7.Text += "Du slår efter din modstander, men rammer ved siden af" + Environment.NewLine
Else
EHP = EHP - PDMG
TextBox7.Text += "Du slår din modstander, og giver ham " + PDMG.ToString + " i skade" + Environment.NewLine
End If
End Function
'samme som ovenover, bare omvendt
Public Function EnemyAttacks()
EDMG = random.Next(Emin, EAttack)
If EDMG = Emin Then
TextBox7.Text += "din modstander slår ud efter dig, men rammer ved siden af" + Environment.NewLine
Else
PHP = PHP - EDMG
TextBox7.Text += "Din modstander slår dig, og giver dig " + EDMG.ToString + " i skade" + Environment.NewLine
End If
End Function
Protected Sub Button1_Click(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
'giver mine variabler nogle verdier.
Emin = (EDMG / 2) - PArmor
PHP = TextBox1.Text
'det er bare en test så jeg har lavet tekstboxe til så du kan lege lidt med det som i en slags "debug mode"
PArmor = TextBox2.Text
PAttack = TextBox3.Text
EHP = TextBox4.Text
EArmor = TextBox5.Text
EAttack = TextBox6.Text
'bliver ved med at angribe til der er en der har 0 i liv
While PHP > 0 And EHP > 0
PlayerAttacks()
EnemyAttacks()
End While
End Sub
End Class
mit problem er at jeg vil for det første godt have at spillerens angreb skal have en farve (hvid fx) og modstanderens angreb en anden (fx rød), hvilket jeg ikke kan gøre i en tekstbox.
for det andet vil jeg gerne have at det ikke bare kommer på en gang men kommer linje, for linje, men en lille smule delay på!
så jeg skal vel lave mit output om til html eller sådan noget, men jeg er ikke sikker på hvordan jeg gør... kan i hjælpe mig?
på forhånd: Tak xD
Indlæg senest redigeret d. 08.11.2008 20:09 af Bruger #11072