Redigering af java applet i JBuilder 2008

Tags:    java

Nu ved jeg ikke om jeg er en eneste i verden der stadig laver java-applets, men jeg er stødt ind i et problem og har fundet en løsning som andre måske kan have glæde af.

Jeg har for et par år siden lavet en applet der kan beregne BMI (Body Mass Index) og for at være up-to-date downlodede jeg JBuilder Torbo 2008(Free) og installerede den.

Det viser sig desværre at dette "store, stærke" program ikke kan lave grafisk redigering af appletter. Denne funktion er disabled, i de gratis udgaver, siden version 2007.

Nu var "gode dyr rådne" eller hvad det nu er det hedder. :'(

Efter at have rodet rundt med JBuilder et stykke tid faldt jeg over muligheden for at åbne et "nyt" JPlane og vupti var der grafisk redigering til rådighed, men jeg kune ikke finde nogen steder, hvor jeg kunne gøre det samme med min Applet_bmi.java.

Ikonet for JPlane havde et lille J oppe i hjørnet og jeg gættede på at der var et eller andet i JBuilders opsætning der åbnede GUI sammen med JPlane.java sourcen.

I ren panik kopierede jeg hele teksten fra Applet_bmi.java over istedet for hele teksten i JPlane.java og nu kunne jeg stadig redigere JPlane.java med GUI, men hvis jeg gemte JPlane.java med File->save forsvandt denne egenskab. Hvis jeg bare lukker JBuilder og svarer ja til at gemme filer, kommer de tilbage uden ændringer,så jeg redigere videre på dem.

Da jeg havde startet et project med Applet.java som den fil der skulle compileres og Run´es (som applet), kan jeg redigere java-teksten i JPlane.java med GUI og compilere teksten i fra Applet_bmi.java.

Dette betyder at jeg hele tiden skal kopiere alt fra JPlane.java til Applet.java, når jeg skal teste for bugs med "RUN", men det er en lille pris at betale i forhold til at lave applet-programmering uden GUI.

Hvis der er nogen der kender en lettere løsning, kunne det være interessant at vide det, hvis man FX. kunne redigere en af opsætnings-filerne til JBuilder, så den åbner med GUI.

Men ellers er ideen hermed kastet i grams.

Mvh
Anders

Indlæg senest redigeret d. 08.11.2008 15:11 af Bruger #14342
1 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Fandt løsningen:

I fillisten klikker man på musens menu-knap og vælger "Open With"->"Designer Editor".

Nogen gange kan det betale sig at læse brugsanvisningen, selvom den er på 27.314 sider :$
Jeg beholder mine UP. jeg skal nok få brug for dem senere.

t