Lotto program Hjælp?

Tags:    c++

Hej de herre.

Min lotto program virker ikke og jeg ved ik hvad der er galt, så ville håbe at i ville kigge på det.

Fold kodeboks ind/udKode 
Mit lotto program skal kunne give 7 tilfældige tal, hver gang man trykker Alt-v, og den skal kunne afslutte programmet ved at trykke Alt-a

håber i kan hjælpe mig

10 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Brug nu de 7 andre tråde du allerede har oprettet om det samme emne!

Fold kodeboks ind/udKode 

Skrev jeg ikke det var java kode?

Øhm...alt det andet kode var C++ og du skriver i et C++ forum, og det kode der er kun en løkke. Det mangler en main metode og en klasse. Jeg tror du skal tilbage til bøgerne.

Han spurgte hvordan man lavede et lotto program, så vidt jeg kan huske i et eller andet generelt forum, uden at skrive hvilket sprog det skulle være i. Så skrev jeg: Her er et eksempel i java:
Fold kodeboks ind/udKode 

Så han havde en ide om hvordan man kunne lave det.

(han valgte så at kopiere det direkte ind i main metoden på hans c++ program)

Indlæg senest redigeret d. 09.11.2008 15:50 af Bruger #13669
Der var problemer i din main metode (det nederste var Java kode). Den her virker. Jeg har ikke tjekket om resten var korrekt, men med denne main metode compiler og kører programmet.
Fold kodeboks ind/udKode 

Gøkturk, har du nogen ide om hvordan det kode du poster formodes at virke?

Fold kodeboks ind/udKode 

Fold kodeboks ind/udKode 

Øhm...alt det andet kode var C++ og du skriver i et C++ forum, og det kode der er kun en løkke. Det mangler en main metode og en klasse. Jeg tror du skal tilbage til bøgerne.

Gøkturk, du er altså nødt til selv at give det et forsøg, og lad være med at poste andres kode, som du ikke forstår, og sige, at det er dit eget. Mon ikke det er en gut ved navn Arne Vajhøj, som har skrevet det ?

http://www.eksperten.dk/spm/850126

Vi er her ikke for at lave dine opgaver for dig.

Læs første kapitel af en hvilken som helst begynderbog om programmering og du vil være i stand til at lave et lotto program selv.

Her er en oneliner skrevet i Bash:
Fold kodeboks ind/udKode 

De enkelte skridt i ovenstående kan let omskrives til Java eller C++ eller whatever.
1: Generér tallene fra 1 til 36 i et array
2: Ombyt tallene i arrayet
3: Kopier de første 7 tal til et nyt array
4: Sorter det nye array
5: Udskriv det nye array

Indlæg senest redigeret d. 09.11.2008 01:30 af Bruger #2695
(han valgte så at kopiere det direkte ind i main metoden på hans c++ program)

Ja, det begynder at gå op for mig at Gøkturk ikke har tænkt sig at bruge så meget som 5 minutter på at læse eller prøve sig frem selv. Indtil videre har vi ikke set én eneste linje kode, som han har skrevet selvn(eller har forstået), og jeg begynder at tvivle på, at det nogensinde sker.

Jeg synes at det er fascinerende at Gøkturk gider gøre så meget arbejde for at undgå at skrive de fem linjer kode der skal til for at løse opgaven.

Han har stillet 98 spørgsmål og fået 700 klare svar der præcist fortæller hvad han skal gøre.

Men stadig nægter Gøkturk at skrive så meget som en eneste linje kode endsige forsøge at ofre en anelse tankevirksomhed på sagen.

Har lavet denne side: http://www.lottostat.dk - der kan man se statistik osv...

Indlæg senest redigeret d. 04.04.2010 14:08 af Bruger #14759
t