Hjælp til udskrivning af "time"

Tags:    php

Hej.

Kan I hjælpe mig med at løse mit PHP/Mysql problem? Jeg vil gerne have at mit nyhedssystem udskriver datoen på følgende måde: Torsdag, 6. november, 2008.

Jeg har allerede kodet nyhedssystemet så det viser tekst, billede osv., men ikke dato. Nedenfor kan I se min kode, som er strippet for en del ting for overskuelighedens skyld.

Fold kodeboks ind/udKode 

Nedenfor kan I se det har jeg kodet, men ikke ved hvordan jeg skal implementere ind i ovenstående nyhedssystem.

Fold kodeboks ind/udKode 

På forhånd tak =)

Indlæg senest redigeret d. 06.11.2008 14:09 af Bruger #8199
Fold kodeboks ind/udKode 

Det burde virke, har dog ikke testet :-)

Indlæg senest redigeret d. 06.11.2008 15:26 af Bruger #12144
Jeg satte nedenstående ind, men det virker ikke. :(

Jeg får ikke noget udprint, og hjemmesiden loader kun indtil den støder på nedenstående..

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 06.11.2008 17:07 af Bruger #8199
Jeg satte nedenstående ind, men det virker ikke. :(

Fold kodeboks ind/udKode 

Det skyldes at du henter fra et time-felt i databasen, dvs du henter en tekststreng ud og IKKE et tal.

OBS: brug evt: $datoen = strtotime($row['datotid']);

OBSOBS: et time felt er desuden ikke tilstrækkeligt, du bør benytte date eller evt bare en int, da du kun gemmer et klokkeslet i time feltet. (http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/time.html)

Indlæg senest redigeret d. 06.11.2008 17:13 af Bruger #12144
Ok, jeg har ændret feltet til Date, og har indtastet ny data i mysql... Men min kode virker stadig ikke (hele koden nedenfor):

Fold kodeboks ind/udKode 

Hvad i alverden er det jeg gør forkert :P

Er det denne linie? $datoen = $row['datotid'];

Indlæg senest redigeret d. 06.11.2008 17:23 af Bruger #8199
Du mangler en " i nedenstående kode:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Vupti.

Hehe nå ja.

Nu udskriver den kun: , 1 februar, 1970

Altså uden ugedagens navn, og det er heller ikke den rigtige dato kan I regne ud :P

Nogen der kan hjælpe? Jeg har fumlet med det her siden tirsdag :roll:

Jeg kommer lige med en update.

Hvis jeg skriver echo $datoen, så vises den rigtige dato (2008-11-7), men hvis jeg skriver echo date("Y", $datoen);, så står der 1970, i stedet for 2008.

Hvor ligger fejlen? Jeg henter fra et date felt, hvor der datoen er gemt således: 2008-11-07

Skal datoen omformateres først eller hvad mangler jeg at gøre rigtigt?

Indlæg senest redigeret d. 07.11.2008 14:49 af Bruger #8199
t