Grafisk designer

Tags:    grafik webdesign

HEj alle udviklere :)

Jeg har nu gået og tænkt på om jeg skulle gøre mere i design af logoer / hjemmesider osv.
ikek fordi det jeg laver nu ikke giver nok men forid jeg godt vil lære noget mere :)

Men da jeg ikke har tid og råd til at tage uddannelsen må jeg finde alternativer.

Så mit spørgsmål til jer er:
Kan man finde bøger, guide / tutorials programmerne som der bliver brugt på uddannelsen og lære det hjemmefra?

10 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Aarh paa den maade :D hahahaha Mente nu ogsaa nok at vi kunne vaere stolt af vores gratis uddannelsessytem derhjemme (Det er da hvad jeg stolt fortaeller flere gange her nede :D) haha

Så må du ansætte en mand mere. Eller få andre firmaer til at levere den vare du skal bruge.

...

Uddannelsessystemet er kun gratis tilogmed de videregående uddannelser og dem der er SU berettiget. ;) Enkelte kurser er også gratis, men langt de fleste af dem koster knaster..

Efter et kig på din hjemmeside må jeg sige (undskyld mig) at du godt ku' trænge til at lære noget design.

Er ikke helt sikker på i hvilken retning af grafisk design du tænker på...

Jeg bruger:
Adobe Photoshop
Adobe Illustrator
Adobe inDesign
Adobe Flash
Autodesk 3ds Max

Men det kræver jo at du har programmerne, før du kan lære dem ;)

Sig til, hvis der er nogle af tingene du vil lære at bruge, så skal jeg nok skrive tilbage :D

Indlæg senest redigeret d. 10.01.2009 23:57 af Bruger #14201
Og de programmer koster helt sikkert knast :D

Især 3DS Max, som er omkring 30.000 ikk?

Men ellers er der jo de gratis alternativer som GIMP (2D), Blender (3D) og Inkscape (Vector). Men design er ikke bare om de nyeste glossy Vista og Web 2.0 effekter. Design kan gøres med pen og papir og handler egentlig om at stille tingene op så vores hjerne ikke kan lade være med at kigge på dem og bare glider på den rigtige måde hen på de rigtige ting. Udover det er der jo også flere forskellige former for design såsom Interface Design, Usabillity Design, Program Design og mange mange flere grene. :D

Indlæg senest redigeret d. 11.01.2009 23:11 af Bruger #10647
Der står på din profilside, at du er 19 år. Det er da den rigtige alder til at tage en multimedie designer uddannelse eller lignende.

Der står på din profilside, at du er 19 år. Det er da den rigtige alder til at tage en multimedie designer uddannelse eller lignende.

Det er det, men ikke når man er selvstændig :)
så er der ikke tid til dette.

Raad til at tage uddannelsen??

Raad til at tage uddannelsen??

råd på den måde at så kan jeg ikke køre firmaet samme tid og derfor nød til at lukke det selvom det giver ret fint, det ville være synd :)

på den måde.

Indlæg senest redigeret d. 06.11.2008 01:04 af Bruger #11875
Så må du ansætte en mand mere. Eller få andre firmaer til at levere den vare du skal bruge.

...

Uddannelsessystemet er kun gratis tilogmed de videregående uddannelser og dem der er SU berettiget. ;) Enkelte kurser er også gratis, men langt de fleste af dem koster knaster..

^ Skal kun bruge design fordi jeg har lyst til at lære det :) ikke så meget firmaet som skal sælge design :)

kom nu, bare program navne. nogen må da kende navne på dem de bruger :)
så kan jeg da komme lidt igang :P

3ds Max koster nemlig kassen!
Men man kan heldigvis downloade en fri mini-version af det, der hedder GMax, det kan hentes her http://www.turbosquid.com/gmax :D

Og ja.. Som sagt er det godt at vide hvilken retning du tænker på Kim, for som Emil siger er design et vidt begreb.

Adobe har prøveversioner på deres programmer, så man kan se om det er noget.. ;)

Indlæg senest redigeret d. 12.01.2009 01:43 af Bruger #14201
t