Hvor lang tid tager det at lære at programmere?

Tags:    c++

<< < 12 > >>
Hej Udviklere :)

Jeg har en drøm om at lave mit eget program(windows baseret), som skal ligges op på en betalings hjemmeside.
Så skal man betale f.eks. 2 dollars for at downloade programmet.
MEN, jeg er en idiot til programmere! :S
Jeg har dog programmeret lidt console aplikation, men det er også det eneste.
Så jeg har spørgsmål til følgende ting:

?Hvor lang tid vil det tage mig at lære at progammere mit eget program, som der er et betalings program

?Hvad for et/nogle programmering(s) sprog skal jeg bruge?

?Da jeg ved at det tager rigtig lang tid at lære at programmere, så ville jeg høre om hvad den hurtigste, effektiveste og mest korrekte måde er at komme i gennem det på. Evt. nogle specielle bøger, tutorials osv. De må meget gerne være på dansk. Det skal være hvor man får forklaret det HELE. Hvad en pointer, template osv, HELT præcis er.

Venlig hilsen

Andreas

"Begynderens guide til c++" er mest ment som en introduktion, man kan naturligvis sagtens gå dybere ind i emnerne.
Jeg kender ikke nogen online tutorials der går længere end den. Hvis du vil dybere ind i emnet bliver du nok nødt til at anskaffe dig en bog.

Jeg har ikke læst "Grundlæggende programmering i C++", tror egentlig den er ok, og så er den på dansk.

Men jeg vil hellere anbefale Accelerated C++:
http://www.acceleratedcpp.com/

"Har tænkt lidt over at købe bogen: "Grundlæggende programmering i C++".
Men er den god?"

altså den af henrik tange tror jeg der er mange, jeg selv inklusive der vil fraråde. men du finder ikke nogle (selvfølgelig kan det være der er) bøger der lærer dig alt fra cout til windows programmering og som rent faktisk er gode. (snakker her om c++) men tror selv jeg vil prøve accelerated c++ da jeg har hørt meget godt om den.

<< < 12 > >>
t