Hvor lang tid tager det at lære at programmere?

Tags:    c++

<< < 12 > >>
Hej Udviklere :)

Jeg har en drøm om at lave mit eget program(windows baseret), som skal ligges op på en betalings hjemmeside.
Så skal man betale f.eks. 2 dollars for at downloade programmet.
MEN, jeg er en idiot til programmere! :S
Jeg har dog programmeret lidt console aplikation, men det er også det eneste.
Så jeg har spørgsmål til følgende ting:

?Hvor lang tid vil det tage mig at lære at progammere mit eget program, som der er et betalings program

?Hvad for et/nogle programmering(s) sprog skal jeg bruge?

?Da jeg ved at det tager rigtig lang tid at lære at programmere, så ville jeg høre om hvad den hurtigste, effektiveste og mest korrekte måde er at komme i gennem det på. Evt. nogle specielle bøger, tutorials osv. De må meget gerne være på dansk. Det skal være hvor man får forklaret det HELE. Hvad en pointer, template osv, HELT præcis er.

Venlig hilsen

Andreas

Hej Udviklere :)

Jeg har en drøm om at lave mit eget program(windows baseret), som skal ligges op på en betalings hjemmeside.
Så skal man betale f.eks. 2 dollars for at downloade programmet.
MEN, jeg er en idiot til programmere! :S
Jeg har dog programmeret lidt console aplikation, men det er også det eneste.
Så jeg har spørgsmål til følgende ting:

?Hvor lang tid vil det tage mig at lære at progammere mit eget program, som der er et betalings program

?Hvad for et/nogle programmering(s) sprog skal jeg bruge?

?Da jeg ved at det tager rigtig lang tid at lære at programmere, så ville jeg høre om hvad den hurtigste, effektiveste og mest korrekte måde er at komme i gennem det på. Evt. nogle specielle bøger, tutorials osv. De må meget gerne være på dansk. Det skal være hvor man får forklaret det HELE. Hvad en pointer, template osv, HELT præcis er.

Venlig hilsen

Andreas

Jeg ville nok focuserer på et .NET sprog da du vil udvikle til Windows og at det lyder som om du er en smule utålmodig. I .NET er der de store fordel at du ikke behøves at lave GUI (graphical user interface) så du kan koncentrere dig om "selve" programmet. Jeg vil i øvrigt anbefale VB.NEt da det er klart det hurtigste at kaste sig over for en non-programmer:

Men selv med VB.NET vil det nok tage dig et halvt til to år før at du kan skrive noget folk rent faktisk vil købe

Download her: Microsoft / express

og hjælp her: Tutorial (undskyld at den er engelsk men går vel nok ikke?)

Indlæg senest redigeret d. 05.11.2008 18:47 af Bruger #13700
tusind tak henrik!
Det var til MEGET stor hjælp, at du svarede på alle mine spørgsmål ;)
det der med de tutorials, det gør ikke noget. Min mor har lånt en bog om c# til mig på biblioteket.
.Net programmering, er det så C#, eller hvad er det for et? :)

Igen tusind tak :D

Sorry jeg ikke lige var vågen.
Det var ikke c#, eller noget andet du mente, men visual basic :)

Hvor lang tid det tager at lære at programmere; tja, det afhænger af så meget. Jeg har programmeret i mere end 20 år, men er ikke færdig med at lære. På biblioteket kan du låne en bog der hedder "Teach yourself C++ in 24 hours" (kan ikke anbefales).

Realistisk set; hvis du bruger 10 timer om ugen i et halvt år, så er du sandsynligvis i stand til at producere kode der kan bruges af andre, og har du den rette idé kan du sikkert også lave noget som andre vil betale for.

Jeg laver alting i C++, og vil selvfølgelig anbefale det. Jeg har lavet en lille tutorial som du kan finde under artikler.

Hvis du vil bruge .net, og det kan der være gode grunde til, så brug C# i stedet for VB, C# er trods alt et rigtigt sprog, der er brugbart ude i den store verden.

Altså hvis du vil lave en windows applikation og en hjemmeside så brug C#.

Det smarte ved C# er, at det er den samme kode du bruger for både asp.net og for windows applikationer.

Hej Bertel Brander :D
Tak for hjæælpen med at det er bedre at programmere i c#, end VB.net.
Hvis "Teach yourself C++ in 24 hours" ikke kan anbefales, Hvad kan så anbefales?
Og har i nogle gode bud på c# bøger der starter helt fra BUNDEN! :D
Og lige et lille tillægsspørgemål. Hvad kan man lave de mest avancerede aplikationer med, C# eller c++?

Man kan lave de samme applikationer med både C++ og C#, så længe vi snakker om standard Windows applikationer. På specielle områder, så som avancerede spil, Linux, og embedded systemer er det normalt C++ der bruges.

Hvis du vil arbejde med C++ synes jeg du skal starte her:
http://www.udvikleren.dk/C/Article.aspx/286/

Hvis du stadig har mod på mere, så er AcceleratedC++ bestemt pengene værd:
http://www.acceleratedcpp.com/

Derefter skal du i gang med noget GUI, også på det punkt findes der rigtigt meget på nettet.

Jeg kender ikke nogle gode C# bøger, der kommer nok en forbi der gør.

Hej igen Bertel Brander.
Jeg kender godt "Begynderens guide til c++". Men jeg synes ikke den er dybdegående nok.
Jeg vil gerne vide helt præcist hvad de forskellige ting er.
Har tænkt lidt over at købe bogen: "Grundlæggende programmering i C++".
Men er den god? altså meget dybdegående, ingen/få fejlkoder osv.
Og har du nogle gode råd til andre dybdegående c++ tutorials? :D

Hej igen Bertel Brander.
Jeg kender godt "Begynderens guide til c++". Men jeg synes ikke den er dybdegående nok.
Jeg vil gerne vide helt præcist hvad de forskellige ting er.
Har tænkt lidt over at købe bogen: "Grundlæggende programmering i C++".
Men er den god? altså meget dybdegående, ingen/få fejlkoder osv.
Og har du nogle gode råd til andre dybdegående c++ tutorials? :D

Til C# har jeg følgende links du kan prøve at kigge på. De er godt nok på engelsk, men det håber jeg ikke er nogen forhindring.

http://www.learn-programming.za.net/learn_cs_programming.html
http://cplus.about.com/od/learnc/Learn_how_to_Program_in_C.htm

En side jeg er meget glad for
http://www.functionx.com/csharp/

<< < 12 > >>
t