Opdatering af række i mysql

Tags:    php

Hej

Jeg har et problem med dette script, der gerne skulle opdatere en række i en af mine mysql tabeller, men den bliver ikke opdateret.
Nogen der kan hjælpe mig med at finde problemet?

Fold kodeboks ind/udKode 

5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Så vidt jeg husker skal du med en mysql_query ikke sætte den i en variabel hvis du vil eksekverer den med det samme. Gør du det skal du eksekverer din variabel direkte eller i en IF sætning.

Prøv evt at tilføje følgende i bunden:

Fold kodeboks ind/udKode 

Umiddelbart ser din kode nu ud til at virke i mine øjne - dog ligesom jeg sagde det i en anden tråd (tror ikke nødvendigvis at det var din dog) - så har du register_globals på hvilket er en rimelig stor sikkerhedsrisiko - og du escaper aldrig bruger indtastet input igennem mysql_real_escape_string. Når alt det så er sagt, så vil jeg mene at dit problem ligger i at du udfører koden til at opdatere brugerne med efter at du har udskrevet det hele så det kan se ud som om at der intet sker.

Jeg ville rykke opdaterings koden op som noget af det første (lige efter at du har connected) - du vil så selvfølgelig mangle din samling af ID'er, men der må du enten bruge noget hidden form input eller også bare lave et udtræk kun af id'erne

Fold kodeboks ind/udKode 

Håber du kan bruge det til noget.

EDIT: Ah jeg havde helt glemt at du arbejder med arrays midt inde I din string concatenation - så selvfølgelig skal du gøre som tidligere foreslået også og smide { og } uden om dine variabler når du sammensætter din sql update streng.

Indlæg senest redigeret d. 05.11.2008 10:53 af Bruger #714
Frank jensen - det har nu ikke noget med sagen at gøre - mysql_query ved aldrig om du kalder den uden at putte resultaten ned i en variabel eller ej. Dog kan det være en fordel at sige

$res = mysql_query($query) or die(mysql_error());

I dette tilfælde vil du så rent faktisk få udskrevet en fejlbesked hvis det ikke virker som forventet - dog er det en god ide at fjerne sådanne ting når man "går live" idet der potentielt kan blive udskrevet fejlbeskeder som kan hjælpe personer med ondsindende ideer :p

Jeg takker

t