Kør en lokal fil via link fra localhost...HJÆÆÆÆÆLP!

Tags:    html css

Kører en apache server med php og mysql på min pc. Jeg er igang med en slags lokal "lektiemanager", hvor jeg skal linke til nogle af mine lokale dokumenter. Fx hej.php:

Fold kodeboks ind/udKode 

Det virker, hvis jeg kører filen uden om lokalhost - bare åbner den i windows stifinder. Hvis jeg derimod kører filen under localhost, reagerer linket overhovedet ikke. Har fjernet alt sikkerhed i IE - tror jeg selv. Har også prøvet "Mark of the Web". Det virker at omdøbe filen til hej.HTA, men så kan jeg ikke bruge php... Hvad skal jeg gøre???

8 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 12 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det er ikke så normalt at lægge sine filer i bunden af drevet. Læg den evt. i din egen "dokumenter" mappe. Hvis du fx. kører Vista kan det sagtens være at UAC stopper dig fordi du skal køre som "administrator". prøv også at bruge / istedet for \

Din løsning virker hos mig (Remote)

Man kan programmere en parser som automatisk konvertere .docx dokumenter til pdf.

http://zawmn83.wordpress.com/2008/08/12/php-convert-microsoft-word-doc-docx-file-to-pdf-on-linux-web-server/ (Bemærk der måske skal ændres lidt i koden for at få det til at spille 100% med .docx)

Har prøvet at programmere en parser til et gammelt projekt. Enlig virker det godt nok!

pdf er tusind gange lettere at have med at gøre!

Hvad skal du enlig med et system som kører lokalt? Det er da noget lettere at kører dine dokumenter direkte i word?

Kunne forstå det, hvis det skulle kører remote. Så din lærer kunne se dine evner som programmør :)

Forresten så åbner de færeste browsere et word dokument direkte i browseren, som jeg tænker du godt ville have den til. (Det gør pdf Selv Chrome!)

En hel tredje løsning som jeg nok ville bruge i dag var at arbejde med xml filer.
Altså når du gemmer dine word dokumenter, så gem dem som xml.
Derefter kan du bruge php til at læse filen ;)

Sidste løsning fra nu (endelig!)
Arbejd med rtf filer. Har ikke så meget erfaring her, men mener det kan lade sig gøre.

kunne man ikke lave en form for shell, via asp?

Måske kan din apache sættes op til at parse HTA filer som PHP og uden at Windows ser det som en PHP fil.
Kig i httpd.conf og tilføj:
Fold kodeboks ind/udKode 

kører ikke vista - xp.... det var kun eksempler med at lægge dokumenterne helt i bunden af drevet - husk at det virker hvis jeg gemmer filen som .HTA - og at den ikke REAGERER - der er ingen fejl (siden kan ikke vises, osv.). men tak for ideerne...

Jeg forstår ikke hvad du mener, når du skriver HTA. Hvad er det lige du gemmer i hta-format. Din docx-fil? Din side (http://localhost/hej.hta)?

undskyld min uklare filnavngivning... det er min .php-fil jeg ændrer til .HTA - HTA har en masse rettigheder, men tilgengæld mister jeg php-funktionerne :'(

Jacob Molin: Jeg er ikke sikker på, at du har forstået mit problem (kan godt skyldes at jeg er ikke er super god til at formulere mig ;)). Jeg skal bare kunne gennemse og åbne filer på min computer gennem et webinterface - og jeg vil bruge word til at redigere dem. Håber I kan følge mig her...

Hvorfor vil jeg det? så kan jeg organisere mine filer på 1000 måder ved hjælp af php...

kunne man ikke lave en form for shell, via asp?

Sikkert.... men kender ikke asp - så det skal være en n00b-guide, for at jeg kan forstå den ;)

Og jeg skal nok tjekke op på den der apache-ting

Indlæg senest redigeret d. 05.11.2008 22:54 af Bruger #12552
t