Hvad skal jeg lave :D

Tags:    delphi

<< < 12 > >>
Jaaa.
Det er jo det...
Hva skal jeg programmere?
Husk på jeg er en smugle nooby, så ikke for svære ting.
Men heller ikke for lette.

Jeg har lavet:

skrivepro,
mediaplayer,
Database,
Wallpaper Changer

Men gider heller ikke at lave computer spil

Alt andet er godt.
Den der kommer med det bedste for upne (eller jeg deler dem :D )

5 up


Shafh
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

En professionel er en person, som kan gøre sit bedste på tidspunkter,hvor han ikke ligefrem føler for det.



16 svar postet i denne tråd vises herunder
6 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Må vi se din MediaPlayer? (Så jeg kan se hvor meget du kan? :D )

Hvis du godt kunne tænke dig at arbejde mere med lyd, kunne du jo lave sådan et stemme-genkender program, der udføre ting ved at man bare sige kommandoerne gennem en mikrofon!

Eller hvad med en Wave-Editor! Sådan en ville jeg personligt gerne eje! :D



hvad med et mail program?



Hvis du har nogle spil hvor man kan ligge ny baner ind, tage screenshots, nye skins til figurer osv. kan du lave en "manager" der kan holde styr på hva man har installeret. Selv skal jeg til at lave en sådan manager til Unreal Tournament 2004. Der ved jeg f.eks. hvordan man kan spille de baner man har downloadet direkte fra en spilserver. Det kan man normalt ikke.
Et mailprogram er heller ikke en dårlig idé. INDY-pakken og så er du godt i gang. Med Indy er det også rimelig nemt at lave en form for messenger. Det har jeg også forsøgt mig lidt på.
Du kunne også lave et program der kan ændre hvilke muligheder der skal komme fram når man højreklikker på en bestem filtype. For nylig havde jeg et program som gjorde at min explorer.exe gik ned hvis man højreklikkede på mp3 og wav filer. Netop fordi havde fucked op i højrekliks-menuen. Der er masser af ting du kan lave. Tænk lidt over hvad der måske mangler i Windows. Gør Windows mere brugervenligt.




-------------------------------------------------------
Jonas (Decko)
http://www.growyourownshit.com/users/Decko
-------------------------------------------------------



Her er et par ideer:
- Som du skriver så kunne du alver et skriveprogram men du kunne også lave et tilhørende regnearks program.

- Du kunne også lave en bileld konverter der kunent age en hel masse formater.

- Man kunne også lave komponenter som kunne hjælpe dig når du elelrs programmere. Der findes fks. en guide her på siden hvor du kan lære at lave komponenter (mener jeg)

- Og så den sidste.. Du kunne lave et tegneprogram med forskellige typer "brushes"



Hvad med et program der kan optage al lyd der kommer ud af højtalerne (som lydoptager der integreret i windows)... Dem findes der mage af på nettet men ingen af dem er freeware... og shareware versionerne kan kun optage et minut ad gangen...

//Emilbp

-| Husk huen!! |-
-| http://bjerglundpedersen.dk/emil/huen.php |-



Prøv dog at søge på Google eller noget efter nogen tutorials og lignende?
Mvh.
Rune Jensen
---------------------------------------------------------------------------
##The one who laugh last is the one who think slowest!##
---------------------------------------------------------------------------



Søren:
Hmmm. Selvfølgelig vil jeg gerne give dig det. Men jeg har bare ikke nogle hjemmeside med mulighed for at uploade programmet. Det fylder for meget.

Jeg er bange for søren at dine ideer er for sværre for mig. Du ved muligvis godt at jeg ikke er komme så langt i udviklingen :(

----------
Hasan:
Et mail pro.
Det har jeg sådan set rodet i. Har desværre ikke skrevet det på listen.

Men ideen er god. Desværre ved jeg heller ikke så meget om INDY kompomentet. Der er jo ingen artikel om det på udvikleren :D, og har ikke stødt på det i nogle bøger

----------
Jonas(Decko))
Ideen er god... :D
Men ved nok heller ikke hvordan det gøres, og det lyder muligvis også som om at man bare skal tegne en hel masse figure og ting, og altså ikke programmere noget.

Og jeg har heller ikke rigtig noget spil. Det eneste rigtige jeg har installeret er Starcraft. Min pc, er iøvrigt også ikke så ny at den kan klare de nyeste spil...

Jeg bruger mest også pc'en til Delphi og PS. Og så vidioredigering.




----------

Som noget nyt jeg tilføjer:
Ønsker heller ikke at lave noget som kominikere med internettet, da jeg ikke kan finde ud af det.
Hvis i kan komme med en link til en artikel, er det ok :D





Shafh
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

En professionel er en person, som kan gøre sit bedste på tidspunkter,hvor han ikke ligefrem føler for det.



Søren:
Hmmm. Selvfølgelig vil jeg gerne give dig det. Men jeg har bare ikke nogle hjemmeside med mulighed for at uploade programmet. Det fylder for meget.

Jeg er bange for søren at dine ideer er for sværre for mig. Du ved muligvis godt at jeg ikke er komme så langt i udviklingen :(

----------
Hasan:
Et mail pro.
Det har jeg sådan set rodet i. Har desværre ikke skrevet det på listen.

Men ideen er god. Desværre ved jeg heller ikke så meget om INDY kompomentet. Der er jo ingen artikel om det på udvikleren :D, og har ikke stødt på det i nogle bøger

----------
Jonas(Decko))
Ideen er god... :D
Men ved nok heller ikke hvordan det gøres, og det lyder muligvis også som om at man bare skal tegne en hel masse figure og ting, og altså ikke programmere noget.

Og jeg har heller ikke rigtig noget spil. Det eneste rigtige jeg har installeret er Starcraft. Min pc, er iøvrigt også ikke så ny at den kan klare de nyeste spil...

Jeg bruger mest også pc'en til Delphi og PS. Og så vidioredigering.




----------

Som noget nyt jeg tilføjer:
Ønsker heller ikke at lave noget som kominikere med internettet, da jeg ikke kan finde ud af det.
Hvis i kan komme med en link til en artikel, er det ok :D





Shafh
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

En professionel er en person, som kan gøre sit bedste på tidspunkter,hvor han ikke ligefrem føler for det.


Chat program? Mail program? Kontakt bog
MxS @ http://mxs.frac.dk
Slamkodning for fred



Har du bemærket at jeg skrev dette nederst lige før:

----------

Som noget nyt jeg tilføjer:
Ønsker heller ikke at lave noget som kominikere med internettet, da jeg ikke kan finde ud af det.
Hvis i kan komme med en link til en artikel, er det ok :D

----------

Der står at jeg netop ikke gider at lave noget med INTERNET og INDY



Shafh
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

En professionel er en person, som kan gøre sit bedste på tidspunkter,hvor han ikke ligefrem føler for det.



Har du bemærket at jeg skrev dette nederst lige før:

----------

Som noget nyt jeg tilføjer:
Ønsker heller ikke at lave noget som kominikere med internettet, da jeg ikke kan finde ud af det.
Hvis i kan komme med en link til en artikel, er det ok :D

----------

Der står at jeg netop ikke gider at lave noget med INTERNET og INDY



Shafh
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

En professionel er en person, som kan gøre sit bedste på tidspunkter,hvor han ikke ligefrem føler for det.


Kunne da være sjovt at lave noget der kunne kommunikere med hinanden.

MxS @ http://mxs.frac.dk
Slamkodning for fred



<< < 12 > >>
t