Nybegynder, hjælp til CSS

Tags:    html css

Hej.

Kan I hjælpe med at løse dette? Jeg vil gerne have nyhederne (dem på hvid baggrund) og højremenuen til at stå ved siden af hinanden. På billedet kan I se, at højremenuen er langt nede, den starter lige der hvor nyhederne slutter (kan I følge mig, hehe?).

Billedet: http://xs433.xs.to/xs433/08451/fejlie375.jpg

Nedenfor kan I se koderne. Det skal siges, at i Firefox virker det perfekt, men ikke i IE.

CSS koderne:
Fold kodeboks ind/udKode 

Min HTML ser bare sådan her ud:
Fold kodeboks ind/udKode 

Håber I kan hjælpe :D

Det letteste er nok at smide en masse linjer efter dem, men kan lige se om jeg kan løse det.

Altså f.eks.

Fold kodeboks ind/udKode 
simpelhen bare lave linksne på din højre menu, også smide linjer unden, som f.eks. er:

<a href="#"></a>

Prøv det her CSS:

Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg vil gætte på at din padding-left var for at få den ud i højre side, men du kan bare bruge float: right

Du kan dog så være ude for at en evt baggrund forsvinder efter de to kasser, men så skal du bare nedenunder sætte følgende div ind:

<div style="clear: both;"></div>

Prøv det her CSS:

Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg vil gætte på at din padding-left var for at få den ud i højre side, men du kan bare bruge float: right

Du kan dog så være ude for at en evt baggrund forsvinder efter de to kasser, men så skal du bare nedenunder sætte følgende div ind:

<div style="clear: both;"></div>

Jeg prøvede dit, og det virker nu =)

Tak for begge jeres svar!

Anyway, nu hvor jeg alligevel har startet en tråd kan jeg lige så godt bruge den igen:

Kan I fortælle mig hvordan nedenstående kode skal se ud, således at der kan være et billede til højre for nyhedsteksten? Det skal være sådan, at hvis nyheden ikke indeholder et billede så skal teksten stå som på billedet (øverst i tråden), men hvis der er et billede så skal der gøres plads til billedet i højre side (til venstre for "højremenuen").

Er I med? :P

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 03.11.2008 18:59 af Bruger #8199
Er overhovedt ikke med.

jeg ville ikke lave det der med css, men med php.
først ville jeg tjekke om der var et billede til den pågældene nyhed, hvis der var så ville jeg lave en kode som satte billedet ind, og hvis ikke der var så ville jeg kun skrive teksten ud..
kan prøve at lave et lille eksempel..
mysql queryen må du lige selv lave..
Fold kodeboks ind/udKode 

man kan sikkert lave det på andre måder..

@Morten
Hehe, Søren forklarer det meget godt.

@Søren
God ide, det er noget i den retning jeg fisker efter. Men mit spørgsmål til din php kode: Hvordan skal teksten og billedet kodes, således at billedet står til højre for teksten? Er det bedst at bruge tabeller i sådan en situation??

Jeg tror ikke det bliver et problem for mig at kode en tabel i php så jeg får mit ønske opfyldt, jeg ved bare ikke om der er noget smartere at gøre?

Indlæg senest redigeret d. 04.11.2008 13:09 af Bruger #8199
Anyone? :D:bounce:

Er stået af når det er php :P

Well jeg fik klaret det selv :)

Jeg brugte bare en gammeldags tabel...

Hvis der er nogen der vil se koden til egen brug:

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 04.11.2008 20:42 af Bruger #8199
t