none style på div

Tags:    javascript

<< < 12 > >>
jeg er igang med noget adminpanel, hvor jeg skal tage noget ud fra DB, med while, så der vil komme ret meget ud, de bliver skrevet ud i en div, hvor div id skal være id på det jeg tager ud af db, det er der ingen problemer i.
Problemet er at jeg skal lave en onclick så der kommer none style, hvordan laver jeg sådan at den læser hvad div den kommer fra:D?

har lavet noget all'r
onclick='hide('id[1]')'

function hide(id)
{

}

but tried alot dont work :)

john

Woops, sorry, men så javascript funktionen:
Fold kodeboks ind/udJScript kode 

Du kom til at sætte "" rundt om din div variabel. Der skal kun "" rundt om (text)strenge!

har prøvet alt med dem desværre intet der hjælper :/

Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Nej du havde ikke testet alt, med "", du manglede stadig dem (som jeg også i første omgang overså) i document.getElementById()...
Denne kode er testet i FF3, men burde virke i samtlige browsere med Javascript slået til.

PS: language="" attributten i <script> er deprecated, brug kun type="".

hmm, ja okey der du mente :/ virker ka jeg se, hmm det har sku drillet mig 2 dage, intet virkede^^ men mange takker:D

Det her skulle være nok:

<script language="javascript" type="text/javascript">
function displayDiv(div)
{
var divstyle;
divstyle = document.getElementById(div).style;

if(divstyle.display=="")
{
divstyle.display = "none";
}
else
{
divstyle.display = "";
}
}
</script>

Du rodder generelt rundt i hvad der er variabler og hvad der er tekst strenge, ext skriver du document.getElementById("div"), altså giver det en tekststreng med ned, det bør bare være getElementById(div) for at den bruger den parameter.

Vh.
/J

EDIT: Nå jeg så ikke lige den var kommet på 2 sider :), det var lykkedes.

Indlæg senest redigeret d. 05.11.2008 08:59 af Bruger #5789
<< < 12 > >>
t