arrays størelse ud fra fil

Tags:    c++

hey jeg er ved og lave et program der skal indlæse en fil med en masse tal. der for vil jeg gerne have at mit array = antal bits i filen.

håber der er en der kan hjælpe

6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvorfor så ikke bruge std::vector istedet for et array? En vector er dynamisk så der behøver du ikke vide størrelsen på forhånd.

Hvorfor så ikke bruge std::vector istedet for et array? En vector er dynamisk så der behøver du ikke vide størrelsen på forhånd.

skal måske lige sige at det er C og skal bruge array fordi det er til en opgave hvor vi skal bruge array :) har kigget lidt på sizeof()

Fold kodeboks ind/udC kode 

Så kan du jo allokere 8 * st.st_size som så er størrelsen på filen i bits.

Så kan du jo allokere 8 * st.st_size som så er størrelsen på filen i bits.

kan ikke helt se hvordan det vil hjælpe :) er lidt meget noob :d. jeg skal bare have den til at gøre sådan at mit array ikke bliver for lille til min fil

kan ikke helt se hvordan det vil hjælpe :) er lidt meget noob :d. jeg skal bare have den til at gøre sådan at mit array ikke bliver for lille til min fil

Filens størrelse i bytes er gemt i st.st_size og antallet af bits pr. byte er 8 (for det meste). Ganger man dem sammen får man antallet af bits i filen, og så allokerer du bare et array på den størrelse:

tak tror jeg er fatter det nu ;D

t