Side som Komogvind?

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hej Udviklere.

Hvad kan det koste at lave grundideen i en side som komogvind.dk uden spil??

Siden:
Brugerdatabase med:
poletter, penge (det har Spigo),
rank, statistik, turneringsdel,
gæstebog, beskedsystem, medaljer, evt butik som Spigo, + evt. alt det som jeg ikke ved gemmer sig på sådan en side af funktioner.

Kan det bygges op over flere gange
Kom med et realistisk bud.

Ved godt at det ikke er meget værd uden spil.

Mvh
Michael Guldhammer



13 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
I nærheden af 80-100.000,- er nok ikke for lidt...


Shit, jeg troede ikke det var så dyrt igen.



Regn med lønninger på mindst 25.000-30.000 kr. pr. måned og maskiner for et par hundredetusinde kroner.
Du skal bruge web udviklere, spil udviklere, system administratorer, grafikere og supportere + det løse.

Regn med mindst et år, så en til to millioner vil få dig et lille stykke.

Hmm... 1 til 2 år virker fuldstændig sindsygt(I min verden) at skulle bruge på at lave sådan en side. Hvad får det til at løbe op? Regner du incl. maintaince af siden?

PS: Hvis det koster så mange penge at få lavet selve siden tror jeg ligeså godt du kan få lavet spillene med det samme. Jeg har selv lavet noget lignende engang, og selvom det tog lang tid, så vil en professionel vel kunne gøre det 10 gange hurtigere!

Jeg arbejder på komogvind, og kan sige, at siden er otte år gammel og at vi i dag arbejder 33 mand, hvoraf de 20 er udviklere (web, java, grafik, lyd) + to system administratorer.

Den kode man ser i tutorials er IKKE af en kvalitet, som kan bruges i så store systemer. Det er bestemt ikke nogen lille opgave at lave hverken profil delen og gæstebøgerne eller betaling. Vi har til tider over 30.000 database forespørgsler i sekundet, og det kræver altså god optimering. Det gør man ikke rigtigt første gang.
Det samme med PHP delen. Hvis der kommer bare 10.000 samtidige brugere, så skal koden kunne håndtere det, og igen er tutorial-agtig kode ikke gearet til den slags.

Man skal have den rigtige viden for at kunne finde flaskehalse og det tager også lang tid.

På system administrations siden skal der replikering af både databaser og web servere til, for én maskine kan ikke håndtere det load, vi oplever. Det er heller ikke en simpel opgave.

Så ja, to år er bestemt ikke urealistisk lang tid, og det er bestemt ikke en énmands opgave. Så ville alle jo gøre det :)


Nu du snakker om at du arbejder på KOV, så syntes jeg det er for dårligt når i ikke engang gider at sende en mail hvor i evt afviser brugernes forslag, man hører ikke noget fra jer efter en mail.

Jeg har foreslået jer at indføre pengesystem ligesom Spigo, og evt en butik, men bare med lidt flere varer.

Disse varer kunne feks være, Ligthere, Kuglepenne, Nøgleringe, Musemåtter osv.

Bare et godt råd, da jeg har erfaret at mange på Spigo er glade for deres pengesystem.

Det kunne give KOV penge i kassen.



Indlæg senest redigeret d. 02.11.2008 22:11 af Bruger #12540

Du kan jo selv begynde at regne på det...
Et tidsforbrug på 2-3 mdr. er nok nogenlunde sat for den grundlæggende udvikling. Og så kan du teste med hvilken timeløn du selv ville have taget.


Hehe...otte linjer HTML er også en begyndelse men en side som komogvind er en enorm opgave.

Se det som enhver anden stor opgave. Start med at finde ud af, hvad du vil have til version 1. Del den opgave op i mindre dele, som er lettere at estimere tid på.

Jeg vil mene at 2-3 mdr. næppe er nok til noget brugbart. Hvis du vil have brugere, er du jo nødt til at tilbyde dem noget, som andre ikke har. Spigo har muligvis et produkt, men lige i dette øjeblik er der 835 online på Spigo, spil.tv2.dk har 720, mens der er 8.493 på komogvind. Du er altså nødt til at have noget at byde på, ellers er det spildt arbejde.



<< < 12 > >>
t