Regn med lønninger på mindst 25.000-30.000 kr. pr. måned og maskiner for et par hundredetusinde kroner.
Du skal bruge web udviklere, spil udviklere, system administratorer, grafikere og supportere + det løse.
Regn med mindst et år, så en til to millioner vil få dig et lille stykke.
Hmm... 1 til 2 år virker fuldstændig sindsygt(I min verden) at skulle bruge på at lave sådan en side. Hvad får det til at løbe op? Regner du incl. maintaince af siden?
PS: Hvis det koster så mange penge at få lavet selve siden tror jeg ligeså godt du kan få lavet spillene med det samme. Jeg har selv lavet noget lignende engang, og selvom det tog lang tid, så vil en professionel vel kunne gøre det 10 gange hurtigere!
Jeg arbejder på komogvind, og kan sige, at siden er otte år gammel og at vi i dag arbejder 33 mand, hvoraf de 20 er udviklere (web, java, grafik, lyd) + to system administratorer.
Den kode man ser i tutorials er IKKE af en kvalitet, som kan bruges i så store systemer. Det er bestemt ikke nogen lille opgave at lave hverken profil delen og gæstebøgerne eller betaling. Vi har til tider over 30.000 database forespørgsler i sekundet, og det kræver altså god optimering. Det gør man ikke rigtigt første gang.
Det samme med PHP delen. Hvis der kommer bare 10.000 samtidige brugere, så skal koden kunne håndtere det, og igen er tutorial-agtig kode ikke gearet til den slags.
Man skal have den rigtige viden for at kunne finde flaskehalse og det tager også lang tid.
På system administrations siden skal der replikering af både databaser og web servere til, for én maskine kan ikke håndtere det load, vi oplever. Det er heller ikke en simpel opgave.
Så ja, to år er bestemt ikke urealistisk lang tid, og det er bestemt ikke en énmands opgave. Så ville alle jo gøre det