Oprette ny side

Tags:    databaser

Hej,

Jeg er igang med at oprette et administrator modul.

Og i den forbindelse vil jeg høre om det er muligt at ved klik på en knap at oprette en ny side og linke til den nye side?

Jeg går ud fra at man så skal give den nye side et navn og så bare linke til siden normalt.

men så mit spørgsmål er vel hvordan opretter jeg en ny side? skal den lægges ned i databasen eller hvad?

Jeg håber der er nogle som kan hjælpe mig lidt på vej.

Tak

Mvh. Adam

Hvis du har en tabel der indholder en liste af sider så er det bare at tilføje en række dertil.

Så kan du lave en menu genereret udfra denne.

Ok, nu har jeg så oprettet en tabel der hedder sider med 2 colonner: ID og side_url.

Nu har jeg bare sat et felt ind i side_url ved navn: test.aspx

Men hvordan får jeg det til at være en ny side som administratoren selv kan gå ind og skrive på som en almindelig side?

Og så skal jeg kunne linke til den side fra et helt almindeligt link.

Det administatoren skal kunne helt precist er: De opretter fks. en post på en anden side. Men så skal de kunne skrive noget om den post (en beskrivelse). Så hvis man klikker på posten skal den åbne en ny side med beskrivelsen. Og det ville jo så være den nyoprettede side?

Jeg håber det er til at forstå?

Det ville egentlig også være fint hvis man kunne lave sådan så det popper op, ligesom det ser ud på denne her side: www.tvtid.dk når man klikker på en af felterne kommer der en lille beskrivelse af programmet.

Jeg ved ikke om det skal laves på samme måde som det andet jeg havde skrevet, men hvis det her er næmmere er det også fint nok.

Administratoren skal bare selv kunne oprette den side som popper op med beskrivelsen.

Mvh. Adam

Findes der ikke en sql stræng eller en funktion eller sådan noget så hvis man klikker på en knap så opretter den en ny side ud fra en masterpage som man definere?

Mvh. Adam

t