HøjreKlik Menu

Tags:    delphi

Hej Udviklere,

Hvordan laver man en menu når man højreklikker på et objekt?
Jeg går ud fra man kan bruge en popupmenu, men hvordan får man den til at poppe op ved siden af makøren?

På forhånd tak for hjælpen

Mvh

Anders



5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du er inde på det rigtige :D
og det er sådan set også TOTAL let :P

Det du gør er at:

1) Hente dit kopoment som der skal kunne højreklikkes på og få en menu

2) Så skal du hente et popupmenu kompoment (under standart, hvis du ikke viste det)

3) lav så selvfølgelig også menuen :D (forklare lidt nederst)

4) Tryk på kompomentet ,i 1), og find: popupMenu. Her sætter du den til din popupmenu som nok er PopupMenu1.


Det var det... :d


Når du skal lave menuen (i 3) ) skal du bare klikke på dit popup kompoment og vælge det første felt, skriv nu tekst i caption og tryk på enter, for at få et nyt felt at skrive under.

Som tip:

Hvis du skriver KUN "-" i et felt, for du en linie... Brug den meget (er en god funktion)

Skriv: & før din tekst i Captionen og din tekst vil få en understreg og kan hentes let med at trykke på den første bogstav i din tekst...

---------------

Hvis du har brug for mer hjælp så spør :D


Shafh
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

Ti-fire :D :P :)

[Redigeret d. 06/06-04 19:10:09 af Shafh]



det kan så også gøres mere nørdet, da PopUp komponentet har en procedure der hedder popup, der angiver du så bare x og y koordinaten, for hvor den skal poppe op.

men jeg har dog kun fundet det anvendeligt en enkelt gang, hvor jeg legede med systrayen.




Tak for dit svar Shaft,

Det var lige det jeg skulle bruge.



Ahhhhh
JEG HEDDER IKKE SHAFT :(
Alle kalder mig det hele tiden, når de ikke rigtig har studeret mit navn. Så, lad venligst vær med det :D

Nååå, men det er ok.

Og tak for up'ne :D
Er glad for at kunne hjælpe, og du må bare sig til hvis du har problemer :D

Tak igen :D




Shafh
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

En professionel er en person, som kan gøre sit bedste på tidspunkter,hvor han ikke ligefrem føler for det.



Hej SHAFT

sejt inlæg!! hvordan blir man admin!



t