Hyperspace effekt - flash

Tags:    programmering

Hej folkens
Jeg ville lige høre om i har en god tutorial om en hyperspace effekt i flash, altså hvor der kommer stjerner langs siderne, fra midten.
Hilsen Søren

8 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
"you need a MovieClip called “star” set to Export For ActionScript in your library.
"

Jeg er sikker på at hvis du gennemlæser dokumentet fra det afsnit der hedder A star is born, så giver det mening. Den skal sikkert bruge en stump grafik til at lave den stjerne med. I din kode, burde du kunne se hvad du skal kalde den :-) hehe

denneher måske.

http://orangesplotch.com/blog/flash-hyperspace-star-field-tutorial/

men anyway, det er jo nogen instances som skal komme fra center. og faktisk ganske sjov ting at skulle kode.

Har tjekket den der og den virker ikke..!

Det er selvfølgelig i den stil der det skal være!

Eftersom den er aktiv som SWF på selve sitet, hvad er det så der får dig til at sige at den ikke virker..?

Når jeg paster koden ind i mit document, så kommer der ingen orange prikker...
Ved ikke hvad der er galt. Jeg har sat den til den rigtige actionscript og player..!

Ahhh tak:P

ved du godt hvordan du laver export for actionscript?

du højreklikker på din grafik i library og klikker det til med Linkage og så export.

Hvis du ikke ved hvad det er, betyder det at den grafik som er i library nu kan bruges som "kode-grafik" i actionscript og ikke kun som grafik på timelinen, ved manuel animation.

t