Lær mig lidt om strtoint eller inttostr

Tags:    delphi

<< < 12 > >>
Kan en forklare mig GODT og grundigt hvornår du bruger inttostr, strtoint, timetostr, datetostr og funktioner som floud og round (ved ikke om jeg stavede de to rigtigt).
Og som en slutning, skiv så også lige hvor man skal sætte "()".

Tak.
Kan nemlig slet ikke finde ud af hvornår jeg skal bruge hvad eller intet.
For det meste ender det med at jeg skal spørge The-friek eller andre på udvikleren som jeg har på messenger, om hvad jeg skal gøre.
Og det kan jo ikke være meningen :)


Shafh
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

Ti-fire :D :P :)



16 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
I delphi er der meget streng kontrol med variablernes typer (i modsætningen til fx PHP). Derfor skal du bruge disse funktioner når du skal gemme noget fra en variabel af en type til en variabel af en anden type. For at gemme en integer i en string variabel skal du bruge inttostr. For at gemme et tal representeret i en string til en integer variabel skal du bruge den modsatte funktion strtoint. Ellers får du en fejl at det ikke er den rigtige type. Funktionernes navne er logiske. Skal du lave en string værdi om til en integer skal du bruge Str To Int.



Tak.
Nu er jeg tilfræs :D



Shafh
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

En professionel er en person, som kan gøre sit bedste på tidspunkter,hvor han ikke ligefrem føler for det.



Ja, altså ikke for at kritisere, men siger inttostr sig ikke rimelig meget selv? Det hjælper jo ikke at lave et tal om til en streng, når man skal bruge et tal... Og selvfølgelig heller ikke omvendt...
Men okay... Det er ikke så lang tid siden at jeg også var meget i tvivl om det..

Mvh...
Allan Nørgaard Kristensen



Ja, det har du sådan set også ret i, men nu har jeg det også på det regne :D



Shafh
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

En professionel er en person, som kan gøre sit bedste på tidspunkter,hvor han ikke ligefrem føler for det.



hvorfor skulle round funktionen ikke du ?


Round funktionen bruger bankers rounding til at afrunde. Dvs:

Ulige tal bliver rundt rigtigt af.
Lige tal derimod bliver rundet ned selvom decimalen er .5, dvs: DUER IKKE

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.



hvorfor skulle round funktionen ikke du ?

Round funktionen bruger bankers rounding til at afrunde. Dvs:

Ulige tal bliver rundt rigtigt af.
Lige tal derimod bliver rundet ned selvom decimalen er .5, dvs: DUER IKKE

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

nåå, ja. det har du sq ret i. mærkeligt.



<< < 12 > >>
t