Skifte til næste dag automatisk

Tags:    .net

Hej Allesammen,

Jeg håber virkelig der er en der kan hjælpe, fordi jeg er totalt gået i stå og kan ikke rigtigt komme videre.

Jeg er igang med at lave en hjemmeside hvor administratoren kan insætte ting i ms sql database, og så bliver det trukket ud alt sammen.

min database tabel ser sådan ud, (exempel):

id, tid, txt, dag
------------------
1, 21:00, hj, 1
2, 21:30, gh, 2
------------------

som nævnt har jeg indtil videre kunne trække det hele ud på en gang. Men jeg vil have at den skal starte fra dag 1 og hver gang klokken slår 4 skal dagen pluses med 1 og næste dag skal udtrækkes fra databasen. I dette tilfælde ville det være dag 2.

Jeg tror måske der skal laves en if sætning:
Jeg skriver det i almindelig talesprog:

if (klokken er 4)

{
+ dag med 1
}

Hvis der er nogle der har en badre idé eller kan hjælpe mig, ville jeg være meget taknæmmelig.
Og selvfølgelig også prøve at hjælpe jer hvis i har andre problemer som jeg kan løse.

Eller hvis i ikke forstår hvad jeg har skrevet så bare sig til så vil jeg prøve at forklare det.

Med venlig hilsen

Adam

Ift. det her med at tilføje en dag hver gang kl. bliver 4 kan du lave noget i stil med:
Fold kodeboks ind/udKode 

Det her med at det skal ske hver gang kl. bliver 4 er jo et problem i og med, at en webside (går i øvrigt ud fra at du laver det i ASP.NET) kan jo ikke bare lade sig gøre på en hjemmeside, da den kun kører når brugeren laver et request (en forespørgsel).

Hvis jeg har forstået det nogenlunde korrekt så vil du gerne have det til at ske automatisk. Det du kan gøre er evt. en af 2 ting (begge kræver fuld adgang til serveren det skal køre på):
Enten kan du lave et lille program der kører på serveren og opdatere "behind the scene" evt. ved at benytte Microsofts Windows Workflow Foundation / WWF (http://msdn.microsoft.com/en-us/netframework/aa663328.aspx)...

Men jeg er umiddelbart ikke særligt meget med på din problemstilling... Hvad er formålet med det her?

Indlæg senest redigeret d. 27.10.2008 12:23 af Bruger #2243
1000 tak nu virker det, men istedet for at jeg skrev == skrev jeg > fordi ellers gør den det kun på slaget 4 men jeg skal have den til at opdatere noget når klokken bliver 4 og så skal det blive stående der indtil næste gang klokken bliver 4.

så nu ser min kodestump sådan ud:

Fold kodeboks ind/udSQL kode 

men ellers tusind tak. :-D

Mvh Adam

Okay ja sådan :)

Det var så lidt ;)

t