Læs data fra Richtextbox

Tags:    visual-basic

Hej folkens, og tak for den lyst for at hjælpe i jo nødvendigvis må have ved at have gået ind på dette lille problem jeg har.

Jeg vil gerne lave et program der læser data fra en tekstbox, for bagefter at returnere noget data i en anden tekstbox.

For eksemplets skyld kan vi sige at der står "abc" i første tekstboks. Programmet skulle så læse et bogstav af gangen, for så at returnere nogle tal i den anden tekstboks.

For eksempel kan vi sige jeg vil have tallet 1 når der er et "a", så skulle den så læse det næste bogstav, og så give mig et tal alt efter hvilket bogstav det var.

Jeg håber at jeg har forklaret mit problem forståeligt, hvis ikke, så bare svin mig til :)

Jeg er ikke helt nyt til visual basics, men er ret så rusten, da jeg havde lagt det på hylden i en periode.

Bare for god ordens skyld har jeg 2008 express versionen.

Tusinde tak for jeres hjælp

Hej igen folkens, skal jeg tolke jeres manglende svar som et udtryk for at visual basics bare ikke er et særligt godt program til at opnå denne effekt?

Jeg havde tænkt på at skrive et tekstbeseret program i java, men jeg ville hellere skrive programmet i visual basics, da jeg tror jeg kunne opnå et pænere resultat.

Eftersom problemet ikke synes løseligt, må jeg så høre om i vil foreslå java istedet for visual basics.

Det er desvære de eneste 2 programmeringssprog jeg kender.

Igen tak for jeres hjælp.

Jeg er altså ikke helt sikker på at jeg forstår..

Du har Textbox1 og Textbox2.

Du vil flytte indhold fra Textbox1 til Textbox2?

Hvis du vil lave teksten om til tal, så kan du jo evt. bruge Visual Basic's replace funktion.

Jeg er altså ikke helt sikker på at jeg forstår..

Du har Textbox1 og Textbox2.

Du vil flytte indhold fra Textbox1 til Textbox2?

Hvis du vil lave teksten om til tal, så kan du jo evt. bruge Visual Basic's replace funktion.

Jeg vil have at programmet tjekker hvad der står i tekstboks 1, bogstav for bogstav, og så bagefter skriver nogle tal i tekstboks 2.

Jeg ved godt hvordan jeg tjekker hvad der står i tekstboks 1. mit problem er at jeg ikke ved hvordan man får den til at tjekke et bogstav ad gangen, og så skrive nogle tal i tekstboks 2.

Så for at præcisere havd jeg mener:

Jeg vil gerne vide hvordan man tjekker hvad der står i tekstboks 1, bogstav for bogstav.

Tak for hjælpen.

Du kan bruge VB.nets substring metode, også bygge den ind i en løkke. Det vil gøre at du kan hente indholdet bogstav for bogstav.

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aka44szs.aspx

Du kan bruge VB.nets substring metode, også bygge den ind i en løkke. Det vil gøre at du kan hente indholdet bogstav for bogstav.

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aka44szs.aspx

Tusinde tak skal du ha' den ville jeg sku aldrig have luret på egen hånd, vil sætte mig ned her senere når jeg får tid, og prøve at se om jeg kan gennemskue det.

Tak :)

t