Lotto program!?

Tags:    programmering

<< < 12 > >>
Hej derude.

jeg skal have lavet en program hvor man trykker på en knap og programmet selv vælger numre fra 1-36 men jeg kan ikke gå igang for ved ikke hvilke ko9der jeg skal bruge..

18 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Grunden til mit spørgsmål er denne tråd:
http://www.eksperten.dk/spm/850126

Men prøv at bytte om på et par linier i slutningen, så det bliver:

Fold kodeboks ind/udKode 

jeg ved ikhvem der har fået den kode derinde. men kan se at han vil lave den program jeg har skevet:S

Bertel? jeg ved godt det her ikke er lotto program? men hvorfor virker denne bogholeriprogram ikke?

Fold kodeboks ind/udKode 

og jeg har ændret den kode for neden, men stadigvæk virker det ikke får warninger og error? bruger nu visual studio 2005

Der mangler et ;
float pris = 145.00;

Der mangler:
using namespace std;

Der skal være retur typer på funktioner,
void skaermbillede()
void skriv_ordre()
int main()

Der er et ; for meget:
for(i=1;;i<80;i++)

Der mangler et ;
gotoxy(1,1)

Det skal være linie:
gotoxy(1,++linie)

Menu valg delen virker ikke, jeg ville foreslå dig at bruge n og s, i stedet for Alt-n og Alt-s, for jeg ved ikke hvordan du læser dem.
Dermed bliver koden til:
Fold kodeboks ind/udKode 

jeg får denne besked fra visual studio.

------ Build started: Project: bogholderi, Configuration: Debug Win32 ------
Compiling...
stdafx.cpp
Compiling...
bogholderi.cpp
c:\users\göktürk tekeli\documents\visual studio 2005\projects\bogholderi\bogholderi\bogholderi.cpp(23) : error C3861: 'gotoxy': identifier not found
c:\users\göktürk tekeli\documents\visual studio 2005\projects\bogholderi\bogholderi\bogholderi.cpp(28) : error C3861: 'gotoxy': identifier not found
c:\users\göktürk tekeli\documents\visual studio 2005\projects\bogholderi\bogholderi\bogholderi.cpp(36) : error C3861: 'gotoxy': identifier not found
c:\users\göktürk tekeli\documents\visual studio 2005\projects\bogholderi\bogholderi\bogholderi.cpp(41) : error C3861: 'gotoxy': identifier not found
c:\users\göktürk tekeli\documents\visual studio 2005\projects\bogholderi\bogholderi\bogholderi.cpp(43) : error C3861: 'gotoxy': identifier not found
c:\users\göktürk tekeli\documents\visual studio 2005\projects\bogholderi\bogholderi\bogholderi.cpp(51) : error C3861: 'gotoxy': identifier not found
c:\users\göktürk tekeli\documents\visual studio 2005\projects\bogholderi\bogholderi\bogholderi.cpp(56) : error C2065: 'linje' : undeclared identifier
c:\users\göktürk tekeli\documents\visual studio 2005\projects\bogholderi\bogholderi\bogholderi.cpp(56) : error C3861: 'gotoxy': identifier not found
c:\users\göktürk tekeli\documents\visual studio 2005\projects\bogholderi\bogholderi\bogholderi.cpp(59) : error C3861: 'gotoxy': identifier not found
c:\users\göktürk tekeli\documents\visual studio 2005\projects\bogholderi\bogholderi\bogholderi.cpp(62) : error C3861: 'gotoxy': identifier not found
c:\users\göktürk tekeli\documents\visual studio 2005\projects\bogholderi\bogholderi\bogholderi.cpp(64) : warning C4244: '=' : conversion from 'double' to 'float', possible loss of data
c:\users\göktürk tekeli\documents\visual studio 2005\projects\bogholderi\bogholderi\bogholderi.cpp(66) : error C3861: 'gotoxy': identifier not found
c:\users\göktürk tekeli\documents\visual studio 2005\projects\bogholderi\bogholderi\bogholderi.cpp(70) : error C3861: 'gotoxy': identifier not found
c:\users\göktürk tekeli\documents\visual studio 2005\projects\bogholderi\bogholderi\bogholderi.cpp(76) : error C3861: 'gotoxy': identifier not found
c:\users\göktürk tekeli\documents\visual studio 2005\projects\bogholderi\bogholderi\bogholderi.cpp(77) : error C3861: 'clreol': identifier not found
c:\users\göktürk tekeli\documents\visual studio 2005\projects\bogholderi\bogholderi\bogholderi.cpp(84) : error C3861: 'clrscr': identifier not found
Build log was saved at "file://c:\Users\Göktürk Tekeli\Documents\Visual Studio 2005\Projects\bogholderi\bogholderi\Debug\BuildLog.htm"
bogholderi - 15 error(s), 1 warning(s)
========== Build: 0 succeeded, 1 failed, 0 up-to-date, 0 skipped ==========

Tja, det tyder unægteligt på at Visual C++ slet ikke har funktionen gotoxy.
Det er der sådan set mange gode grunde til ikke at have, f.eks. at det ikke er en standard funktion, eller at der ikke er nogen fornuftige mennesker der har brugt den de sidste 8-10 år...

GCC, herunder CodeBlocks har den heller ikke.

Så du er nok tvunget til at bruge en af BorlandC++ udgaverne...

okay mester.

<< < 12 > >>
t