Lotto program!?

Tags:    programmering

<< < 12 > >>
Hej derude.

jeg skal have lavet en program hvor man trykker på en knap og programmet selv vælger numre fra 1-36 men jeg kan ikke gå igang for ved ikke hvilke ko9der jeg skal bruge..

18 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvilket kodesprog?

Men her er nogle muligheder

PHP:
rand(1,36)

Javascript:
rand(36)

C#:
System.Random RandNum = new System.Random();
int MyRandomNumber = RandNum.Next(1, 36);

Jeg tror virkelig ikke at der er DOS du programmerer. Nærmere console...!

kodesproget vil jeg gerne have i C++

Gøkturk, det er ikke nødvendigt at stille det samme spørgsmål flere gange, hver eneste gang, under forskellige teknologier. Stil den én gang i den rigtige kategori, så er chancen for hjælp størst.

Er det dig der kalder dig gokciim og suicid3, eller er den nogle af dine klasse kamerater?

nej? måske en af mine venner tror jeg men er ik sikker hvorfor Bertel?

Jeg så nogle spørgsmål i et andet fora, der tyder på at det er den samme opgave, så det er nok nogen fra klassen...

ja tror også.

du Bertel. jeg har lavet denne program indtil videre ? men den finder fejl i det program jeg har borland der.

Fold kodeboks ind/udKode 

jeg har lavet en ny. men dos menuen lukker hurtigt ned? man får ikke en chance for at se hvad der står?

min kode er
Fold kodeboks ind/udKode 

Gøkturk, du skriver: "jeg har lavet en ny", men er det nu helt rigtigt? Eller har du bare fundet noget kode på nettet som du mente var relevant, men som du ikke ved hvad laver eller hvordan virker?

Bertel: jeg har selv skrevet koden ud fra internettet og bøger jeg læser. men kan ik få den til at virke.

<< < 12 > >>
t