Ny MacBook og MacBook Pro

Tags:    grafik webdesign

Hey allesammen :)

Ville lige høre jer om der er nogle der tænker på at købe en af de nye mb eller mbp, da jeg selv overvejer det.

Jeg er lidt i tvivl om jeg skal købe den helt store 15" MacBook Pro med 2,8 Ghz til omkring 20.000 kr. og håbe på at den holder op mod 4 år. alternativet er en MacBook med 2.4 Ghz til 12.000 kr.

Jeg har lige nu en halvgammel MacBook Pro med 2.16 Ghz som jeg synes er lige lidt for slow.

Jeg skal bruge den til følgende programmer:

Adobe Photoshop, Illustrator, InDesign og Flash CS3 muligvis senere CS4.

Microsoft office pakken (Word,Excel, PowerPoint mm.)

Diverse standard applikationer som ligger i Leopard (Safari osv.)

Vil da også gerne lige høre hvad i synes om de nye computere?

3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg bruger ikke Mac, men hvis du skal bruge den til grafik, så skal du helt klart kikke efter skærmen - især hvis ydelsesforeskellen er så lav. Og der burde ikke behøves mere. Men 20.000 kr er fanme også ekstrem mange penge.
Du er klar over at du kan få en super bærbar pc for det halve. Og så er hardwaret endda næsten den samme.

Indlæg senest redigeret d. 22.10.2008 01:00 af Bruger #5097
Pro - af hvad jeg husker, så er skærm også forbedret - så til grafisk workstation replacement - macbook pro.

Men til grafisk arbejde, kig evt også på lenovo's w serie.

Vh.

Jokke @

Jeg kender slet ikke noget til Lenovo, så aner ikke hvad det er, (har været inde på deres hjemmeside). Tænker meget på om det betyder det store med hensyn til 2.4 Ghz i forhold til 2.53 Ghz (Evt. 2.8 Ghz).

Shafh @
Skærmene er de samme på den nye MB og MBP så vidt jeg har forstået.
Og ja, jeg er klar over at der findes rigtig mange billigere alternativer, men kunne ikke falde mig ind, da jeg er trofast mac bruger igennem 6 år og vil mene at bare forskellen på Leopard og Windows er de 10.000 kr værd.

__

Ved i om det er muligt at opgradere fra 2.4 Ghz til noget bedre på et senere tidspunkt (altså f.eks. efter at have brugt den i et år)?

Tak for jeres svar gutter :)

t