Hej.
Jeg hhar fundet ud af en måde at binde mine textboxe i min repeater. Så langt så godt. Nu er problemet så at hvis jeg ændrer teksten i en eller flere af dem, skulle den så gerne opdatere dem i min database. Men hvordan gør jeg det?
Jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg får fat i teksten i texboxene når de ligger i en repeater. Så overvejede jeg om jeg skulle lave noget hvor jeg ved hjælp af knappen smider texbox indholdet videre til min update funktion.. Men kan ikke gennemskue det heller. Så hjælp hjælp
Repeater:
<asp:Repeater ID="Repeater1" runat="server">
<ItemTemplate>
<div id="UserSetup_Left">
NickName:<br />
<asp:TextBox ID="txtNick" Text='<%# (string)DataBinder.Eval(Container.DataItem, "Nick") %>'
runat="server"></asp:TextBox><br />
IRL Name:<br />
<asp:TextBox ID="txtNavn" Text='<%# (string)DataBinder.Eval(Container.DataItem, "Navn") %>'
Password:<br />
<asp:TextBox ID="txtKode" Text='<%# (string)DataBinder.Eval(Container.DataItem, "Kode") %>'
Work/School:<br />
<asp:TextBox ID="txtProfession" Text='<%# (string)DataBinder.Eval(Container.DataItem, "Profession") %>'
runat="server"></asp:TextBox>
</div>
<asp:TextBox ID="txtAge" Text='<%# (string)DataBinder.Eval(Container.DataItem, "Age") %>'
Country:<br />
<asp:TextBox ID="txtCountry" Text='<%# (string)DataBinder.Eval(Container.DataItem, "Country") %>'
City:<br />
<asp:TextBox ID="txtCity" Text='<%# (string)DataBinder.Eval(Container.DataItem, "City") %>'
Email:<br />
<asp:TextBox ID="txtEmail" Text='<%# (string)DataBinder.Eval(Container.DataItem, "Email") %>'
Description:<br />
<asp:TextBox ID="Description_Box" TextMode="MultiLine" Width="600" Height="140" Text='<%# (string)DataBinder.Eval(Container.DataItem, "Beskrivelse") %>'
runat="server"></asp:TextBox>
<div style="float: right;">
<asp:Button ID="Button_Update" runat="server" Text="Update" CommandName="Update" CommandArgument="Update" />
</div>
</ItemTemplate>
</asp:Repeater>
Code Behind (Select):
SqlConnection sqlconn2 = new SqlConnection(ConfigurationManager.ConnectionStrings["andsiteConnectionString"].ToString());
SqlCommand sqlcom2 = new SqlCommand("SELECT * from Obs_User WHERE ID=@ID", sqlconn2);
SqlDataReader dataread = null;
sqlconn2.Open();
sqlcom2.Parameters.AddWithValue("@ID", Session["brugerid"]);
dataread = sqlcom2.ExecuteReader();
Repeater1.DataSource = dataread;
Repeater1.DataBind();
sqlconn2.Close();
Code behind (Update):
protected void Update(object sender, CommandEventArgs e)
{
SqlConnection sqlconn4 = new SqlConnection(ConfigurationManager.ConnectionStrings["andsiteConnectionString"].ToString());
SqlCommand sqlcom4 = new SqlCommand("UPDATE Obs_User SET Nick='"+txtNick.text+"', Kode='"+txtKode.text+"', Navn='"+txtNavn.text+"', Profession='"+txtProfession.text+"', Beskrivelse='"+Description_Box.text+"', Age='"+txtAge.text+"', Country='"+txtCountry.text+"', City='"+txtCity.text+"', Email='"+txtEmail.text+"' WHERE ID=@ID", sqlconn4);
sqlconn4.Open();
sqlcom4.Parameters.AddWithValue("@ID", Session["brugerid"]);
sqlcom4.ExecuteNonQuery();
sqlconn4.Close();
Response.Redirect("Default.aspx");
}
På forhånd tak
Indlæg senest redigeret d. 20.10.2008 16:46 af Bruger #11545