Bogholderi program!

Tags:    programmering

Hej udviklere..

Jeg har fået en opgave fra skolen(er lige begyndt med at programmer) og fik en opgave hvor jeg skal lave et bogholderi program. men jeg kan bare ikke komme i gang?

håber i kan hjælpe.

programmet skal have en ramme hvor der som overskrift skal stå "Skriv ordrenummer" også nedenfor skal der stå Ordre nr. 1,2 nedad, og henad skal der stå ANTAL og 34,125 og henad igen skal der stå Salgspris. 4930.00 og 13593.00.

og Alt-N skal kunne Skrive enny ordre.
Alt-s skal lægge regningen sammen
Alt-a skal afslutte?

hvordan alverden kommer jeg igang med denne program? er ikke erfaring og håber meget på at få hjælp..

9 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Er i blevet introduceret til et programmeringssprog?

Har du nogen somhelst idé om hvordan man programmerer ?

den skole du går på, hvad er det for en slags skole?

det er en IT skole ? og er lige begyndt ?

altså min lærer vil have at jeg bruger funk. goxuty eller hvad det nu var. så har vi fået vide vi skulle bruge if og else og switch sætninger.

men jeg kan bare ikke komme igang

Du skal lave et bogholderi program og det eneste du ved er at du skal bruge funktionen gotoxy...
Det svarer ca. til at skulle lave et hus og kun vide at man på et tidspunkt skal bruge en dyvel...

Derudover har du fået besked på at bruge en antikvarisk compiler...

Det kunne være interessant at vide præcis hvilken uddannelse du går på, så andre kan blive advaret imod den. Eller så vi kan anbefale din lærer at erkende at vi for længst er kommet ind i det 21. århundrede.

jeg ved ik hvad han mener.

men jeg skal have en ramme, hvor der skal stå skriv odre nummer osv

Jeg ved heller ikke hvad "han" mener...

Gøkturk: du bliver simpelthen nød til at forklare lidt nærmere om hvad du kan og hvilket programmeringssprog du bruger.

Altså jeg ernæsten lige begyndt med programmerings timen, og jeg skal bruge C++.

t