Starte et program op fra webside?

Tags:    javascript

<< < 12 > >>
Jeg har tænkt over det og jeg tror egentligt heller ikke at det er muligt men er det muligt at åbne et program der allerede ligger på computeren fra en webside?.
Altså med prompt så den ikke gør det uden at spørge.
Steam for eksempel har deres egen form for protokol der gør at du kan lave et link som steam://connect;127.0.0.1/
og så spørger din browser om du vil tillade at den åbner spillet.

19 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg befinder mig i oejeblikket i New Zealand som uvekslingsstudent, har vaeret her i 3 maaneder og kommer ikke hjem foer Juni naeste aar, saa I maa klare jeg med et udenlandsk tastatur :)

Jeg kan ikke forstaa at du siger det ikke virker :S Jeg har foer brugt det system med en komplet sti en gang jeg lavede en "online" musikdatabase for mig selv hvor den gik ind og hentede musikfilerne lokalt paa min maskine, men egentligt opererede online paa en one.com server..

Jeg kan lige proeve at kigge paa det (har ikke meget at lave i skolen her nede, og faar sommerferie om 1 1/2 uge saa har massere af tid :D)

jo du er velkommen til at kigge på det...
Det er alligevel ikke blevet til noget endnu.
Men hovedsageligt er det meningen at jeg vil lave en slags "skrivebord" lidt ligesom et CloudOS Bortset fra at man kun skal STARTE det fra nettet. Det hele ligger på min PC.
Jeg laver det kun af ren dovenskab.
Jeg kan ikke have alle mine ting på det rigtige skrivebord og jeg gidder ikke bruge hele FIRE vigtige museklik fordi jeg først skal ind i mappen :P
Plus at jeg ikke duer til C++ Så efter min mening er nettet lidt nemmere at ændre på.
Beklager hvis ikke du kan læse "æøå".

By the way:
Her kan du finde mine filer..
Det er lidt PHP men dokumentet er ikke så stort så det skulle være til at overskue.
http://www.zeroyear.net/www.zip

Indlæg senest redigeret d. 03.11.2008 14:11 af Bruger #12242
Jamen så tak for det. ;)

Den her "side", ligger den lokalt eller på internettet?

Siderne ligger på internettet men hvis det ville gøre det nemmere kan jeg sagtens gøre det lokalt. Men så skal jeg bare have installeret PHP for det er det som siden skal bygges af.

Jeg har, på ingen måde, nogen som helst forstand på JS. Så jeg skal ikke kunne forklare hvad der virker eller ej.
Jeg postede min tråd under JS fordi det er det jeg har mindst forstand på og så kunne det være at det kunne.
Når man ikke engang regner med at det kan lade sig gøre så vil jeg mene det er rimeligt svært at finde ud af hvor den hører til.
Jeg er ligeglad med om det skal køre på min webserver, PC, eller i det hele taget min gameserver.
Jeg lægger det der hvor det virker bedst
Min PC kører Windows XP og jeg har ikke gjort en pind ud af at lave den til en webserver eller noget.
Mit Webhotel derimod kører Linux.

Meningen var at hvis jeg kan åbne det på min pc ved at åbne en standard PHP/HTML fil så gidder jeg ikke have det til at rode på min webserver.
Derfor har jeg ikke Apache på min computer og jeg skal kun bruge det privat og til dovenskab.
Og så måske også fordi jeg mangler noget at lave.

Hehe, JS kan godt køre locale filer. Men kun hvis der hvor du kalder dem fra også er lokalt. Ved ikke om apache ser lokalt ud for js :)

Det kan den ikke på nogen anden måde eller hvad?

Er noget indbygget sikkerhed i Firefox der gør at Javascript ikke kan køre programmer lokalt på din PC (ville jo være lidt uheldigt nogle gange) ved mindre siden også er lokal. Ved ikke om en lokal apache maskine vil se lokalt ud for Firefox, men tror det ikke.

jeg bruger heller ikke FF jeg bruger Chrome Beta og IE

<< < 12 > >>
t