Starte et program op fra webside?

Tags:    javascript

<< < 12 > >>
Jeg har tænkt over det og jeg tror egentligt heller ikke at det er muligt men er det muligt at åbne et program der allerede ligger på computeren fra en webside?.
Altså med prompt så den ikke gør det uden at spørge.
Steam for eksempel har deres egen form for protokol der gør at du kan lave et link som steam://connect;127.0.0.1/
og så spørger din browser om du vil tillade at den åbner spillet.

19 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis du har en exe fil der hedder "open_me.exe" i C:/documents and settings laver du et link til: "C:/documents and settings/open_me.exe"

Nej. Sådan kan du ikke. Du kan enten åbne filer eller URL-adresser fra en hjemmeside ved at linke til dem. Dit styresystem eller din browser vil derefter finde ud af hvilket program der kan håndtere filtypen eller protokollen, og det tilhørende program vil blive startet.

Hvis du vil starte open_me.exe, skal du linke fra din hjemmeside til en fil, som fx hedder somefile.openme, og du skal så lave en indstilling i din browser eller dit styresystem, som siger at filer af typen .openme skal åbnes med programmet open_me.exe.

Hvis du har en exe fil der hedder "open_me.exe" i C:/documents and settings laver du et link til: "C:/documents and settings/open_me.exe"

Nej. Sådan kan du ikke. Du kan enten åbne filer eller URL-adresser fra en hjemmeside ved at linke til dem. Dit styresystem eller din browser vil derefter finde ud af hvilket program der kan håndtere filtypen eller protokollen, og det tilhørende program vil blive startet.

Hvis du vil starte open_me.exe, skal du linke fra din hjemmeside til en fil, som fx hedder somefile.openme, og du skal så lave en indstilling i din browser eller dit styresystem, som siger at filer af typen .openme skal åbnes med programmet open_me.exe.

Undskyld, opdagede jeg ogsaa efter jeg havde kigget lidt paa det.. Men jeg vil nu se om jeg kan finde ud af noget paa en eller anden maade alligevel :) Har ikke meget at tage mig til i skolen :D

Well, afaik, så kan du ikke køre lokale programmer fra en side der er hosted på nettet, fx kan du heller ikke lave preview på en JPG fil fra et upload felt med JS på nettet som du kunne i en lokal html fil.

Jeg ved ikke om det er samme regel med Apache servers på samme maskine dog, men du kan teste det af.

Men jeg er ihvertfald ret sikker på at du aldrig kan få en internet hjemmeside til at køre noget direkte på din PC (ved mindre det er noget virusværk), derfor bruger folk også altid protokoller som skype: etc :)

Det kan lade sig gøre, sådan som du angiver i dit eksempel. Man kan også bruge filtyper i stedet. Men hvis programmet ikke har registreret sig med en protokol eller en filtype, kan man ikke.

Så du siger altså at jeg kan starte en lokal exe fil op ved at skrive
Fold kodeboks ind/udKode 

eller
Fold kodeboks ind/udKode 

?
Websiden er godtnok heller ikke offentligt tilgængeligt og er kun til mit eget brug...

Indlæg senest redigeret d. 24.10.2008 17:23 af Bruger #12242
hvordan vil man kunne køre noget som helst fra computeren via en webside?
Hvis man nu lavede en genvej til et program, ville det så være muligt at starte genvejen via en webside?.. det er bare et lille eksperiment jeg er i gang med, men det der med at starte filer op er nok hoveddelen i det.
Og vil du ikke nok svare?

Hvis du kender den lokale sti, kan du sagtens.. Det er faktisk bare at lave et link til din lokale sti fra websitet..

Saa simpelt er det.. Jeg ved at steam bruger en anden metode, men det er hovedsageligt fordi de har 95% af alt deres koerende on-line hele tiden.. Hvis du havde 95% af det gaeldendes program filer koerende on-line paa en eller anden maade (spoerg mig ikke hvordan) saa kunne du nok ogsaa sagtens..

Jeg tror det steam goer er at indstallere den protokol med programmet, saa naar du skriver steam:// i din browser ved den at den skal aabne steam og forbinde til den gaeldende server :D

Hvis du kender den lokale sti, kan du sagtens.. Det er faktisk bare at lave et link til din lokale sti fra websitet..

Saa simpelt er det.. Jeg ved at steam bruger en anden metode, men det er hovedsageligt fordi de har 95% af alt deres koerende on-line hele tiden.. Hvis du havde 95% af det gaeldendes program filer koerende on-line paa en eller anden maade (spoerg mig ikke hvordan) saa kunne du nok ogsaa sagtens..

Jeg tror det steam goer er at indstallere den protokol med programmet, saa naar du skriver steam:// i din browser ved den at den skal aabne steam og forbinde til den gaeldende server :D

det skal nok passe.
tak.
er du i udlandet eller bruger du bare et udenlandsk tastatur?

EDIT: Det virker ikke. Der sker ingenting når jeg klikker på linket hvad enten jeg bruger Google chrome eller Internet explorer

Indlæg senest redigeret d. 30.10.2008 14:30 af Bruger #12242
Ja undskyld jeg poster på den her måde men ellers kan man jo ikke se de når man regner med bare at kunne se det i menuen til venstre når man logger på.
Læs venligst ovenstående post
() ()
(-.-)
(")(")

Jeg befinder mig i oejeblikket i New Zealand som uvekslingsstudent, har vaeret her i 3 maaneder og kommer ikke hjem foer Juni naeste aar, saa I maa klare jeg med et udenlandsk tastatur :)

Jeg kan ikke forstaa at du siger det ikke virker :S Jeg har foer brugt det system med en komplet sti en gang jeg lavede en "online" musikdatabase for mig selv hvor den gik ind og hentede musikfilerne lokalt paa min maskine, men egentligt opererede online paa en one.com server..

Jeg kan lige proeve at kigge paa det (har ikke meget at lave i skolen her nede, og faar sommerferie om 1 1/2 uge saa har massere af tid :D)

<< < 12 > >>
t