Spry menu - Forskellig i IE/FF

Tags:    html css

<< < 12 > >>
Jeg har et problem med min navigationsbar.

jeg har lavet nyt layout, på http://www.spektakulus.dk/

Det nye layout er hvid/gennemsigtigt, og lavet ved hjælp af nogle png-filer, og en i toppen og bunden af submenuerne for at det ikke bliver så firkantet.

det underlige er så at dette kun kan ses med IE.

når jeg åbner siden i FF så viser den det gamle layout hvor menu knapperne har en grå baggrund, men stadig med de hvide png filer i toppen og bunden.

det er som om at FF kun læser dele af CSS filen?

her er Css filen jeg har rettet den til og sikret mig at stien til den grå knap-baggrund ikke står der, men den bliver stadig vist i firefox:

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 18.10.2008 12:51 af Bruger #14133
12 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Der hvor baggrunden er grå har du prøvet med background-color: transparent;

EDIT: Har du prøvet at slette imidlertidlige filer i firefox, det kan være caching problemer, for hos mig er siderne ens. Dog har du et problem med din menu i IE7, hvor menu'en er forskubbet.

Indlæg senest redigeret d. 18.10.2008 14:37 af Bruger #6559
Præcis men at menuen er forskubbet er i dte mindste til at lærer at leve med.

hvis du ved hvordan jeg kan rette det, ville det være rart.

men godt at vide at den er ens i FF på andres pc.

og det hvor baggrunden har været grå, har det være et gråt billed og ikke en farve.
'

ved du forresten hvilken en css case man skal pille ved for at rette de øverst menu knapper?

altså de 4 knapper som kommer frem på siden, men som ikke er submenuer...

ul.MenuBarHorizontal a?

jeg har prøvet ul.MenuBarHorizontal a men så fjerner den også baggrunden i submenuerne?

hvad gør jeg?

Prøv i FF følgende:

Funktioner -> Fjern Private oplysninger -> Fjern alle flueben undtaget Cache -> klik "Fjern private oplysninger nu".

Jeg tror der kan være tale om cache der ikke er tømt, ellers må du oploade et billede så jeg kan se hvilket stykke der er tale om.

heh, havde allerede gjort det inden du skrev det, og det virkekede..

tak for hjælpen..

har prøvet at google men kan simpelthen ikke finde en guide for Spry menu der beskriver hvad f.eks.
ul.MenuBarHorizontal a
ul.MenuBarHorizontal li
ul.MenuBarHorizontal ul

osv beskriver.

og f1 hjælpen i mit redigeringsprogram er ret sparsom.

har du et link til en guide om det?

det eneste jeg kan finde om spry menu'er er alt det elementære som jeg jo har lavet, jeg har brug for noget mere avanceret.

Prøv at beskrive hvad vil du have ændret? Er det f.eks. menuen 'Forestillinger' der skal have en anden font eller?

Jeg ser helst du pensler det lidt ud og beskriver lidt præcist så er det nemmere at forklare :)

Fint nok:

f.eks. når man kigger på den først knap
"forestillinger"

den har en submenu med

Snedronningen.
Galleri.
Pinafore
Julemarked.

Snedronningen har så endnu en submenu (ved ikke hva det hedder, en subsubmenu?)

hvor der er
kalender
reklame
tro & love

Hvad jeg gerne vil er at forestillinger ikke har den hvide baggrund, som submenuerne har.

jeg vil gerne havde at "forestillinger" "kontakt & info" "teaterhold" og "spektakulus?" bliver gennemsigtige, så at den sorte tekst står direkte oven på den grå firkant, og får menuen til at ligne en lang bjælke med knapper på, fremfor bare 4 knapper den ligger ved siden af hinanden.

så jeg vil gerne fjerne den hvide graggrund fra de knapper, uden at den også bliver fjernet fra alle submenuerne.

Prøv med følgende:

#MenuBar1 {
background-image: none;
}

som du kan se i min css kode fra oplæget så er der ikke noget "Menubar1"

kun en der hedder MenuBarActive og en masse andre.

Desuden lader der ikke til at "none" virker til background-image, da den bare anser det som en sti, og ændre det til "url(none)"

Ifølge W3.org så er 'none' valid. Du skal tilføje følgende i din css fil:

Fold kodeboks ind/udKode 

Fint nok, hvis none er valid.

men jeg har stadig ikke en der hedder #MenuBar1 eller MenuBar1, og hvis jeg oprætter en med den kode, sker der ikke noget?

<< < 12 > >>
t