Feedback på side

Tags:    grafik webdesign

Hej.
Jeg sidder og vil rigtig gerne modtage noget feedback denne side:
http://www.shafh.dk/cantabile/

Kom endelig med en masse kritik, og aller helst nogle foreslag på løsninger.

Personligt syntes jeg at siden er lidt upersonlig. Eventuelt skyldes det mangel på billeder. Headet viser heller ikke rigtig så meget personlighed. I mine første skitser af siden (se: http://www.shafh.dk/01.jpg ) benytter jeg et andet billede. Men det ønsker kunden ikke skal bruges som head. Og så må jeg prøve at finde en anden løsning.

Hvad med farverne. Mangler der sprald?

7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Shafh.

Jeg vil give dig helt ret i at der mangler noget i headeren, og jeg tror et andet billede ville være løsningen. Faktisk tror jeg at det billede du benytter i den første skitse ville være rigtig god, men når kunden ikke ønsker den, så må du jo prøve at finde et andet.

Personligt synes jeg at finde farver er for dystre, og jeg tror det ville passe rigtig godt hvis du kunne gøre det hele lidt lysere.

Jeg synes at selve grundidéen er fin, men at det hele skal peppes en lille smule op - her tænker jeg på sådan noget som at lave et diskret mønster til baggrunden, for det der næsten-sorte bliver for kedeligt.
Der hvor der står "Kammerkoret Cantabile" kunne du måske også gøre lidt mere spændende, vælg en kraftigere skrifttype, lav en svag gradient, tilføj lidt skygge, noget i den stil.

Eller også skulle du gøre det "omvendt" - dvs beholde headeren i de mørke farver, friske "Kammerkoret Cantabile" lidt op, og så bytte om på farverne ved selve indholdet - sådan, at baggrunden bliver gul-agtigt og teksten er sort, så det ikke er så dystert.

Du skriver at du synes den er lidt upersonlig, måske pga. mangel på billeder - jeg tror nu at et er pga. mangel på detaljer, så det er sådan set bare den du skal have arbejdet ind, synes jeg.
Modsat Marc, tror jeg ikke at et andet billede ville være løsningen, for det er et super fedt billede med en fed vinkel, og i mine øjne mange gange bedre end det billede du har brugt på de første udkast.
Hvis det var mig, så ville jeg lave billedet endnu større, så det rigtig kom til sin ret, men jeg har også en ting med at toppen af sider gerne må være fyldt med smukke billeder ;)

Flot i sin enkelthed... men der mangler helt klart noget spral! Måske bare noget pynt rundt omkring?

Farve for dyster
Og flere detaljer, eventuelt pattern.

Det lyder godt.
Jeg har rodet lidt med det hele.

Prøv lige at se på:
http://www.shafh.dk/cantabile/2
http://www.shafh.dk/cantabile/3

Jeg ved det ikke helt. Jeg er faktisk rimelig glad for 3'eren. Men ved ikke om jeg syntes det ser lidt halvfærdigt ud med kanten mellem selve hjemmesiden og baggrunden (pattern).

Kom endelig med kommentarer.

Til Christina. Vedrørende teksten "Kammerkoret Cantabile", så kommer kunden med en skrifttype senere, skrifttypen fungerer som korets "logo". Så desværre bestemmer jeg heller ikke den selv. Men den bliver ændret.

Det hjælper med et mønster på baggrunden - det er bare alt for voldsomt. (Og så giver den brun-agtige farve dér, i så store mængder, mig associationer til sådan et 70'er tapet.)
Det skal være mindre og så skal det være mindre fremtrædende, det skal have en mere neutral farve.

Og hvad med nogle detaljer, hvad blev der af dem? :D Måske kan du lave en eller anden lækker menu, som har en fin hover effekt, ved hjælp af noget jQuery, css, eller noget?
Noget i stil med CSS Vault eller V-S-P. Og så synes jeg at den skal have lidt mere plads, så den kommer til sin ret.

Du kan jo også lave noget fancy ovre ved datoerne - tilføje et lille kalender ikon eller noget i den stil. (Se fx LucyBlackmore eller Mike Poss for eksempler.

Hvilken slags skrifttype bliver det? For hvis du ved dét kan du jo tilpasse resten af designet til den stil.

Jeg kender desværre ikke skrifttypen endnu, så det er lidt problematisk at jeg faktisk laver alt det her. Kan ende med at jeg skal lave det hele op :P

Vedrørende det med menuen, så ved jeg ikke helt hvor mange detaljer man kan få lavet, og stadig køre den der pæne stil - det skal være lidt pænt i looket (samtidig med lidt ungdomligt hvis muligt). Men jeg må prøve. Syntes ikkelige dine eksempler var så gode vedrørende det.

Men vedrørende patternen, så er jeg måske enig. Ville du bare vælge en farve der gjord mønsteren mere deskret?

En anden ting. Kan du godt lide version nr 3, i forhold til olginalen?

Indlæg senest redigeret d. 19.10.2008 12:42 af Bruger #5097
Uh ja, det er lidt irriterende, kan jeg godt se.
Hvis menuen skal være "pæn" og ungdommelig, så synes jeg faktisk at den menu på CSS vault ville være rigtig fin (i andre farver, selvfølgeligt) men det er jo en smagssag :P

Jeg ville vælge et mindre mønster, måske kun 10x10px eller noget i den stil, og så to farver der lå tættere oppe af hinanden.

Og jeg kan godt lide at der er kommet lidt farve på - men lige præcist de valgte farver ville jeg ændre :)

Og så lige noget helt andet:
Hvis du laver menu'en om til en liste og tilføjer display: block; til .menu li (så skal du self. have tilføjet class="menu" til din liste) så ser menuen stadig pæn ud, og det giver pænere markup :)

t