Fejl i kode, nogen der kan hjælpe?

Tags:    php

<< < 123 > >>
Jeg har denne kode
Fold kodeboks ind/udKode 

Men der kommer følgende fejl:
"Warning: extract()[function.extract]:first argument should be an array in *sti* on line 30"

Jeg formoder fejlen befinder sig i følgende del af koden:
$sql = "select * from varebeskrivelse, vareoversigt where vareoversigt.id = '.$id'";
$result = $db->query($sql);
$row = $result->fetch();
extract($row);

Linje 30 er "extract($row);".

Nogen der kan hjælpe?

Den virker lidt usund den extract() funktion...

Den virker lidt usund den extract() funktion...

En anelse :)
Men bare man selv har styr på sine variable, så går det nok.

hmm, kan stadig ikke få det til at virke.
Jeg har prøvet denne kode:

Fold kodeboks ind/udKode 

Men så er det kun antallet af varer, der bliver vist korrekt. Der bliver ikke vist nogen pris eller anden information fra databasen.
Hvis jeg derimod bruger denne:
Fold kodeboks ind/udKode 

Så viser den også pris og vare, problemet er bare, at uanset hvilken vare jeg lægger i kurven, så viser den kun den, der ligger øverst i tabellen. Og uanset hvor mange forskellige varer jeg køber så bliver den ved med at lægge en til den øverste i tabellen og viser jo altså ikke en række med alle varer, men lægger bare en til den ene... Gav det mening?

Fold kodeboks ind/udKode 

Skal det punktum være der før $id ? Det ser lidt malplaceret ud.

Indlæg senest redigeret d. 17.10.2008 12:06 af Bruger #2695
punktummet overtog jeg bare som det var fra den "lyserøde side"..

punktummet overtog jeg bare som det var fra den "lyserøde side"..

Forstår du SQL'en ?

Prøv at skrive den ud inden den udføres:
Fold kodeboks ind/udKode 

Prøv så at se, hvad der bliver skrevet, og om det giver mening. Prøv evt. også at udføre den selv efterfølgende i phpmyadmin eller hvad du nu bruger. Det giver ofte et clue til, hvad der er galt.

hvis jeg skriver den kode, som du har skrevet, så skriver den bare
"select * from varebeskrivelse, vareoversigt where vareoversigt.id='...'" i browseren.

Hvad mener du med selv at udføre den i phpmyadmin? skriver man bare noget af koden ind under "sql-forespørgsel"? :$

hvis jeg skriver den kode, som du har skrevet, så skriver den bare
"select * from varebeskrivelse, vareoversigt where vareoversigt.id='...'" i browseren.

Hvad mener du med selv at udføre den i phpmyadmin? skriver man bare noget af koden ind under "sql-forespørgsel"? :$

Ja, du skriver:
select * from....

Det der blev skrevet til din browser, og ser hvad der sker. Om resultatet er som du forventede. Og hvis ikke det er, så må du jo i gang med at lede efter fejlen, i søgningen.
Jeg kan ikke sige det med sikkerhed, men jeg synes, at det punktum ser forkert ud.

Jeg har prøvet at fjerne punktummet, men så kommer der en hel masse fejl op. Jeg ved så ikke om det er dem jeg burde bruge kræfter på..?

Jeg har prøvet at fjerne punktummet, men så kommer der en hel masse fejl op. Jeg ved så ikke om det er dem jeg burde bruge kræfter på..?

Det afhænger af fejlene.

Hvordan ser tabellerne ud ?
Kunne du lave et dump af database strukturen ? Så ville vi have lidt lettere ved at strikke en korrekt søgning sammen.

<< < 123 > >>
t