hieraki opad i css?

Tags:    html css

Hello,

nogen der ved hvordan man styler den anden vej end frem i CSS?

fx koden her:

<td>
<a class="DPmenu" title="" href="http://link.dk/">
<div id="behandbillede"/>
</a>
<br/>
</td>

Hvis jeg skal fange den TD, som ligger bagved #behandbillede

den "rigtige vej" ville den jo så hedde:
td a.DPmenu div#behandbillede {}

Indlæg senest redigeret d. 14.10.2008 14:33 af Bruger #11506
8 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Så er det jo godt at en stor del af CSS3 allerede er godt understøttet i de fleste "u-kommercielle" (Ja kender ikke et flot ord for det :P) browsere.

Men hvorfor har du overhoved lyst til det? Det lyder da som en mærkelig måde at style objekter på...

Ikke helt hvad du er ude efter, men lidt js kan gøre det.

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 14.10.2008 18:23 af Bruger #345
Det kan du ikke i css 2.1

Vh.

Det er fuldstændig lige godt hvor henne tingene er understøttet eller ej, man skal altid skrive markup/css til laveste fællesnævner, som stadig er ie6.

Men jeg er da 100% enig i at classen skal ligge på cellen, og link og div skal fanges med

.klasse a
.klasse div

/J

hej!

nej det er heller ikke med min vilje at det skulle gøres, det er fordi det er et CMS hvor de a-tags der kommer ud, kun kommer ud fordi de er a-tags. det er lidt svært at forklare, men det er nogen links som ikke skal være a-tags, men et billede. Hvis det kunne gøres anderledes så ville det være godt, men det er desværre et CMS som skal tweakes.

@brian
jeg prøver dit js, jeg har faktisk også fået et js fra en anden, som har skrevet et sammen med mig idag, hvor vi bruger parentNode og så skubber div'n op og replacer med a. men dit er kortere. :-)

Lige for en god ordens skyld (hvis ikke for din, så andre der skulle falde over indlægget).
Det er kun nødvendigt med den ene af linjerne, ikke begge. Det er bare to forskellige måder at gøre det på. :)

Jeg syntes engang at have stødt på noget om det er uhensigtsmæssigt, at skifte klasse i dom, det tvinger browseren til at opdatere hele dom.. Når det nu er sagt, så gør jeg det også selv massere af steder...

Men kan man nøjes med obj.style skulle det være at foretrække.

super :-)

så skal jeg bare lige finde ud af at få den til at virke.

t