Rank i bruger system

Tags:    php

Hej, jeg har et godt bruger system, både hvor brugerene kan rette deres profiler osv.. Men jeg kunne godt tænke mig af kikke lave en admin(oprette og ændre ting på siden samt banne upser =)) del og en bruger del.

Nogen forslag til dette? evt kode forslag

Nicolaj

3 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 9 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du skal pakke det hele ind i et par funktioner som dem jeg har lavet nedefor, og lad være med at bruge 1 til 5, fordi når du en dag vil have flere level's på hedder det lige pludselig 1-20 og det er lidt svært at holde styr på.

En fordel ved et par funktioner er at det er lidt lettere at ændre på selve check delen hvis du en dag ønsker at ændre dit permission layout.

Håber du kan bruge det til noget, eller spørg hvis du er i tvivl.

Fold kodeboks ind/udKode 

Du kunne tilføje en ekstra kolonne til din bruger-tabel i databasen, som du f.eks. kalder 'admin'. Hvis værdien er lig med yes er brugeren admin, hvis den er lig med no er brugeren ikke admin.

Så kan du jo lave sådan noget her:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Der ligger selvfølgelig en del kodning bag ved det, men hvis du har styr på PHP, burde du sagtens kunne lave det.

du kan jo lige som kristian sagde, lave en admin. eller en rank, hvor du har 1-5 f.eks. og 1, det er bare en normal bruger, som har en vis adgang til en egen bruger, men 2 har f.eks lov til at lave nyheder, altså skribent. og så videre derop af. og 2 har jo self alle de ting som 1 også har, og 3 har for 2 og 1.
hvis du kan se logiken i det :) .
og så tjekker du bare, om de nu har den rank der skal til at lave de forskellige.

t