Iframes og Image w/ description tooltip

Tags:    javascript

Jeg ved ikk om sprøgsmålet skal stilles her men har et problem med denne script http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex4/imagetooltip.htm - kan godt sætte det op og det men da jeg laver mine hjemmesider meget i iframes og når folk så peger over link/navn som skal vise billed så kommer der scroll bar frem istedet for den bare viser sig ud over min iframe da jeg helst ikk vil have en bund scroller..

Håber jeg fik forklaret det rigtigt..

Hey..

tipcss.top = winHt-(tpHt+offY)+"px";

Den kode siger at vinduet der kommer frem, skal ligge sig under musens position...´

Så hvis du ændrer det til:

tipcss.top = winHt+(tpHt+offY)+"px";

Vil den ligge sig over musens position..

Det er altså her du skal lave noget funktionalitet, der sikre den ikke ligger sig under (psuedo) frame.scrollTop+frame.style.height

Hmm hvilken linje står det i? ja jeg er ikk så hardcore til det men vil gerne prøve hvis du bare guider mig.. Jeg var godt klar over det var et eller andet i koden..

fandt den lille stykke du sagde som er ændret til tipcss.top = winHt+(tpHt+offY)+"px";

jeg forstår ikk hva du mener med det sidste
Fold kodeboks ind/udKode 

Som jeg forstår det, så kommer der scrollbars frem i din iframe, i tilfælde at et link der forårsager den popup ligger for tæt på en framens kant.

Så det du skal, er at sikre at "popuppen" ikke rammer ud over iframens kanter - gennem at kende popuppens bredde og højde, iframes bredde og højde og musemarkørens position og udfra dette, positionere popuppen det korrekte sted.

Du får, af hvad jeg lige kan læse alle variablerne serviceret,browser uafhængigt, her:

Fold kodeboks ind/udKode 

Deres logik til at positionere det skal bare lige fin justeres. Lidt længere nede i koden, men i samme funktion.

Indlæg senest redigeret d. 12.10.2008 18:42 af Bruger #5789
det lyder som om du har forstået det rigtigt.. men skal jeg gøre mere end at ændre det tipcss.top = winHt+(tpHt+offY)+"px"; ?

eller misforstår jeg..

vil det hjælpe hvis jeg henviste til de sider som jeg vil lave det på osv.. for er godt nok lost er mere til grafik og koder jeg sætter ind.. kan dog godt finde ud af i scriptet at ændre det til mine billeder..?

t