Fjern AS med flash.

Tags:    diverse

Er det muligt inden for AS2 i flash, at gøre så at når man fx. kliker på en knap, så forsvinder nogle AS fra et andet objekt(et movie clip)?

5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Arh på den måde.

Så kan det jeg foreslog godt bruges:

Fold kodeboks ind/udKode 

Koden på knappen er så:

Fold kodeboks ind/udKode 

keepRunning skal naturligvis også sættes til true i starten for at det virker.

På den måde køres koden ikke så længe musen er over knappen, men sættes i gang igen, ligeså snart musen flyttes fra knappen igen.

Husk: Jeg har skrevet min kode som hvis al koden er i samme tidslinje, selvom det er let at justere.

Nu ved jeg ikke helt hvorfor du har brug for det, men du kunne eksempelvis gøre sådan her:

Kode/i på MovieClip:
Fold kodeboks ind/udKode 

Så gør du det, at når du starter din film, sætter du keepRunning til true, og når den skal stoppe, sætter du den til false.

Hvis koden er inden i selve MovieClippet og du ønsker at stoppe den fra "toppen" af din film, altså din main timeline, kan det gøres sådan her:

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 12.10.2008 20:09 af Bruger #10572
Okay jeg har et objekt som følger efter musen
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg ved ikke om det har nogen betydning, men jeg har også skravet det med at mit movie-clip bliver en smule langsommere end musen.

Så vil jeg bare have en knap som at når jeg holder musen over så holder mit movie-clip stille.

Indlæg senest redigeret d. 29.10.2008 19:20 af Bruger #11597
Hvore skal jeg skrive
Fold kodeboks ind/udKode 
?

Det hvor du hele tiden har haft det stående. Længe opppe skrev du: "Okay jeg har et objekt som følger efter musen" og dertil skrev du noget kode.
Det eneste jeg gjorde, var bare at ændre den kode lidt, så den skal såmænd stadig være samme sted

t