Kommando liste

Tags:    c++

Hej hajer...

Jeg er igang med et lille selvstudium i C++ og nu er jeg nået til at lave mig en lille lille "commando-.prompt" som jeg vil bruge til at løse diverse opgaver i men da det er en form for kommmando/prompt vil jeg gerne have den til at genkende kommandoer og jeg spekulerer lidt over hvad og hvordan jeg løser den design mæssige del af opgaven..

Mit spørgsmål er sådan set... Hvordan laver jeg en liste med kommandoer som er let at vedliggeholde( tilføje / fjerne kommando ) og er let at læse for programmmet at den således er istand til at genkende gyldige kommandoer og i så fald skal læse argumenter.

???? Der findes sikkert en milliard emner om det på nettet men jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal søge efter.... Så det er lidt svært at finde frem til noget som beskriver emnet ret præsict....

9 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Opdateret version:
Fold kodeboks ind/udKode 

i grunden, måske jeg tænkte for simpelt men kan kan vel bare have en switch funktion så når du skriver en kommando der passer til kalder den bare en funktion?

Du kan vel bare prøve en in_array funktion:
Fold kodeboks ind/udKode 

Man kunne også kaste sig ud i:

Fold kodeboks ind/udKode 

tak for disse svar :) Jeg kigger nærmere på bertels eksempel da det ligner mest det jeg søger.

Skal du understøtte argumenter til kommandoerne ?

Måske noget i stil med:

Fold kodeboks ind/udKode 

Så kan du have et map som mapper strenge til Command objekter, og så slå første "ord" i kommando linjen op i denne liste:

Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg har brugt noget i den stil et par gange før, og det fungerer ret godt.

også tak til dig robert :)

i grunden, måske jeg tænkte for simpelt men kan kan vel bare have en switch funktion så når du skriver en kommando der passer til kalder den bare en funktion?

Du kan ikke switche på strenge. Det ville også være ret dårligt design.

vidste ikke at det var med strenge

t