Kan ikke forbinde til egen ip

Tags:    java

Hejsa alle :)

Jeg har lavet et lille applet spil i Java, som via tcp, skal forbinde til en server (som i dette tilfælde er samme computer), og det virker også fint nok, så længe jeg kører med lokale ip'er (127.0.0.1 og 192.168.1.2), men så snart jeg prøver med udgående ip adresser (fundet på minip.dk) så kan spillet ikke forbinde til serveren.

Min computer står bag en router som jeg har port-forwardet til min lokale ip, og alle firewalls er slået fra så vidt jeg ved, men det virker stadig ikke.

Nogen som har en idé til hvad der er galt? på forhånd tak.

7 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
stik mig port nummer, så kan jeg se om der er åbent.. evt bare pm.

Jeg har undersøgt porten, og den ser ud til at være åben. Jeg kan også se at hvis jeg får en anden computer til at pinge mig på spilserverens port, så tror den at det er en spiller som prøver at forbinde.

Jeg er kommet frem til at spilclienten går i stå ved kommandoen:

sock = new Socket("80.197.xxx.xxx", 12xx);

Lytter spillet (server-applikationen) på den lokale eller globale IP-addresse?

Indlæg senest redigeret d. 11.10.2008 17:22 af Bruger #8331
Hejsa alle :)

Jeg har lavet et lille applet spil i Java, som via tcp, skal forbinde til en server (som i dette tilfælde er samme computer), og det virker også fint nok, så længe jeg kører med lokale ip'er (127.0.0.1 og 192.168.1.2), men så snart jeg prøver med udgående ip adresser (fundet på minip.dk) så kan spillet ikke forbinde til serveren.

Min computer står bag en router som jeg har port-forwardet til min lokale ip, og alle firewalls er slået fra så vidt jeg ved, men det virker stadig ikke.

Nogen som har en idé til hvad der er galt? på forhånd tak.

Hvordan forbinder du ?
Applets kan kun forbinde tilbage til den server den kom fra. Det gøres lettest ved at gøre følgende:

Fold kodeboks ind/udJava kode 

Super mange gange tak Robert :D Det virker nu!

Hvor skulle jeg også vide fra at applets kun kan forbinde tilbage til serveren :D

Jeg har bare åbnet siden med appletten, som en html fil gennem explorer, og når den så prøver at forbinde til min udenstående ip, så kan den selvfølgelig ikke..

Super mange gange tak Robert :D Det virker nu!

Hvor skulle jeg også vide fra at applets kun kan forbinde tilbage til serveren :D

Jeg har bare åbnet siden med appletten, som en html fil gennem explorer, og når den så prøver at forbinde til min udenstående ip, så kan den selvfølgelig ikke..

Klassisk problem :)
Det kan være ret irriterende at skulle arbejde gennem en web server, så jeg vil komme med et andet forslag, som vi bruger, hvor jeg arbejder.

Prøv at udvikle programmet uafhængigt af, om programmet kører i en applet eller en applikation. Altså, implementer programmet i et JPanel som tager en parameter, som indikerer hvilken host, den skal forbinde til.
Lidt simplificeret noget i stil med:

Så kan du bruge dette panel i enten en JFrame eller JApplet alt efter, hvad du vil:

Jeg arbejder hos firmaet, som står bag http://www.komogvind.dk og når vi udvikler vores spil, bruger vi noget i den stil. Applikationen indeholder så en fandens masse små utilities til at se netværks trafikken, logging, timere og alt muligt andet, som vores spillere IKKE har adgang til. Det kan varmt anbefales.

Tak for rådet, kunne være jeg skulle kigge lidt på det en gang =)

Men det er dog kun for "sjov" at jeg laver det ind til videre, så jeg har ikke det store behov for at kunne bruge funktioner som andre ikke har adgang til.

t