Data i DLL-er

Tags:    delphi

Heyy...

Jeg har et lille problem... Jeg er ved at lave et (lille)krypteringsprogram, hvor jeg gemmer krypteringsnøglen i en Dll-fil.. Er der nogen der ved, hvordan jeg bare kan hive en string ud af en dll-fil???


Mvh...
Allan Nørgaard Kristensen



7 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan lave en funktion i dll-filen som er af typen stddcall:

Fold kodeboks ind/udKode 


så deklarerer du den bare i dit projekt:

function Password : String; stdcall; external 'Kryptering.dll';
_______________________________________
-----------------------{ nife}------------------------_______________________________________

[Redigeret d. 24/05-04 10:58:13 af Nicolai Lyster Fersner]



Hmm.. Jeg mener man skal bruke PChar når det er fra DLL (eller?):
function Password: PChar; stdcall;

Mvh
DiZpel



Hmm.. Jeg mener man skal bruke PChar når det er fra DLL (eller?):
function Password: PChar; stdcall;

Mvh
DiZpel


Du skal ikke nødvendigvis bruge PChar, men det vil hjælpe meget, hvis din DLL skal bruge af andre sprog end Delphi, da Strings er en Delphi Ting...

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.



DizPel » Jo du har da helt ret, det var bare mig der ikke tænkte det helt igennem før jeg skrev det. Der er vist et eller andet med at det ikke fungerer helt med strings. Så den skal bare erstattes af PChar.
_______________________________________
-----------------------{ nife}------------------------_______________________________________



Det gør ikke noget.... Jeg bruger aligevel ikke andet end Delphi, og strings det VIRKER....

Men tak for hjælpen alle sammen...


Mvh...
Allan Nørgaard Kristensen



Det gør ikke noget.... Jeg bruger aligevel ikke andet end Delphi, og strings det VIRKER....

Men tak for hjælpen alle sammen...


Mvh...
Allan Nørgaard Kristensen [/quote

Så vidt jeg ved kræver det da at du tilføjer ShareMem i toppen af din Dll fil og dit program...?

Men du kan jo også bare lave nicolais kode om, så den bruger PChar, og når du så skal bruge funktionen laver du bare svaret om til en string i din applikation:

MinString := String(Kryptering);

/Mads



Det gør ikke noget.... Jeg bruger aligevel ikke andet end Delphi, og strings det VIRKER....

Men tak for hjælpen alle sammen...


Mvh...
Allan Nørgaard Kristensen


Så vidt jeg ved kræver det da at du tilføjer ShareMem i toppen af din Dll fil og dit program...?

Men du kan jo også bare lave nicolais kode om, så den bruger PChar, og når du så skal bruge funktionen laver du bare svaret om til en string i din applikation:

MinString := String(Kryptering);

/Mads

Kan man ikke også bruke StrPas()? String := StrPas(PChar)

Mvh
DiZpel



t