tekst efter checkbox er checked

Tags:    php

jeg er i gang med et rimelig stort system, og er nu løbet ind i et problem.

Jeg har en række checkbox's, når de bliver checket skal den hente nogle data og skrive det i en textarea, jeg kan nem få den til at skrive i en textarea, men skal bruge value fra checkbox og derefter hente noget i mysql med den id der nu er checket.

lyder måske lidt advancered, men i nørder burde nem forstå det ;)

problemet er efter hvad jeg læser på nettet kan man ikke få javascript values ind i php med mindre man skifter side og ligger det ind i URL, men da jeg laver det med onChange skulle jo ikke opdatere siden :)

Nogle der kan hjælpe eller har en ny ide til hvordan jeg skulle lave det?

afse

php afvikles på serverside og javascript på clientside, så ja det er ikke muligt at afvikle noget php uden at requeste det fra webserveren, afaik...

Så vidt jeg ved skal du nok kigge på AJAX halløjet for at få en sådan funktionalitet uden at skulle "reloade" siden.
Men som sagt er det ikke lige min stærke side, dog synd hvis ingen skulle svare :)

^^ tak for svaret har sådan ca. fundet ud af det nu, jeg har bare har lavet utrolig lang value så alt det jeg skulle hente fra DB står i value, men kun bliver vist hvis checked, men nu er problemet at der ikke kan stå mellemrum :/ alt står bare på en lang køren

Du kan evt. lave urlencode() og urldecode()

Så skulle du gerne få samme output som input til din variabel.

Dumb teksten i en skjult div. Med javascript indlæs teksten til felt.
Hvis det er noget tekst der ikke må være tilgængeligt for offentligheden, så må du hente det med AJAX metode.

Indlæg senest redigeret d. 07.10.2008 19:34 af Bruger #10216
t