Hej Kim
Jeg forstår ikke helt dit problem, men iforbindelse med fokus af vindue kan du prøve at undersøge API funktionerne GetForgroundWindow og SetForgroundWindow. Så idet du starter dit program kalder du GetForgroundWindow denne returnere en HWND (handle) via denne som parameter i SetForgroundWindow kan du få dit program "foran".
Med venlig hilsen
Thomas Vanting
ØØØhh de 2 komandoer du nævner har jeg ikke i mit bibliotek jeg bruger borland builder 4.....
Hej igen
Det er ikke kommandoer under Borland. Det er funktioner under Windows. Windows har en lang række funktioner tilknyttet som kaldes API (Application Programming Interface) funktioner. API giver dig en mulighed for at laver forskellige windows funktionalitet i det applikation. Samt at manipulere med nogle af Pc'ens enheder, så som Comport, noget printer kontrol osv.
Det bedste du kan gøre at skrive funktionen i din editor og så trykke F1 for hjælp. Ellers kan man under builderen/help/MS SDK help file - finde den hjælpe fil der hedder MAPI Programmer's Reference. Her under står hvilke funktion og hvordan de bruges.
Prøv lige det, ellers skriver du bare lige igen.
Hilsen Thomas Vanting