BringToFront

Tags:    c++ .net c#

<< < 12 > >>
User
Bruger #527 @ 19.09.03 08:18
Lige en lille ting....

Jeg skal have en apli. til at pope til front (altså helt i front for an alle andere vinduer).

Jeg har prøvet med BringToFront komanduen men den læger fungere kun i det program der køre, for ståes så dan at hvis jeg har Explorer i front vil min apli ikke komme foran den men komme foran det der liger i baggrunden... er der nogen der kan følge mig...

11 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Kim

Jeg forstår ikke helt dit problem, men iforbindelse med fokus af vindue kan du prøve at undersøge API funktionerne GetForgroundWindow og SetForgroundWindow. Så idet du starter dit program kalder du GetForgroundWindow denne returnere en HWND (handle) via denne som parameter i SetForgroundWindow kan du få dit program "foran".

Med venlig hilsen
Thomas Vanting

ØØØhh de 2 komandoer du nævner har jeg ikke i mit bibliotek jeg bruger borland builder 4.....

Hej igen
Det er ikke kommandoer under Borland. Det er funktioner under Windows. Windows har en lang række funktioner tilknyttet som kaldes API (Application Programming Interface) funktioner. API giver dig en mulighed for at laver forskellige windows funktionalitet i det applikation. Samt at manipulere med nogle af Pc'ens enheder, så som Comport, noget printer kontrol osv.
Det bedste du kan gøre at skrive funktionen i din editor og så trykke F1 for hjælp. Ellers kan man under builderen/help/MS SDK help file - finde den hjælpe fil der hedder MAPI Programmer's Reference. Her under står hvilke funktion og hvordan de bruges.
Prøv lige det, ellers skriver du bare lige igen.

Hilsen Thomas Vanting

Lige en lille ting....

Jeg skal have en apli. til at pope til front (altså helt i front for an alle andere vinduer).

Jeg har prøvet med BringToFront komanduen men den læger fungere kun i det program der køre, for ståes så dan at hvis jeg har Explorer i front vil min apli ikke komme foran den men komme foran det der liger i baggrunden... er der nogen der kan følge mig...

Hej Kim

Jeg forstår ikke helt dit problem, men iforbindelse med fokus af vindue kan du prøve at undersøge API funktionerne GetForgroundWindow og SetForgroundWindow. Så idet du starter dit program kalder du GetForgroundWindow denne returnere en HWND (handle) via denne som parameter i SetForgroundWindow kan du få dit program "foran".

Med venlig hilsen
Thomas Vanting

User
Bruger #527 @ 19.09.03 11:01
Hej Kim

Med venlig hilsen
Thomas Vanting

ØØØhh de 2 komandoer du nævner har jeg ikke i mit bibliotek jeg bruger borland builder 4.....

User
Bruger #527 @ 19.09.03 17:47
Hej igen
Det er ikke kommandoer under Borland. Det er funktioner under Windows. Windows har en lang række funktioner tilknyttet som kaldes API (Application Programming Interface) funktioner. API giver dig en mulighed for at laver forskellige windows funktionalitet i det applikation. Samt at manipulere med nogle af Pc'ens enheder, så som Comport, noget printer kontrol osv.
Det bedste du kan gøre at skrive funktionen i din editor og så trykke F1 for hjælp. Ellers kan man under builderen/help/MS SDK help file - finde den hjælpe fil der hedder MAPI Programmer's Reference. Her under står hvilke funktion og hvordan de bruges.
Prøv lige det, ellers skriver du bare lige igen.

Hilsen Thomas Vanting

Ok jeg prøver at lege med det.....
MVH Kim

User
Bruger #527 @ 21.09.03 00:52

Ok jeg prøver at lege med det.....
MVH Kim

Hej Thomas.... Tak for din tolmodig hed.... :-)MEN Men Men

De forslag du nævner kan jeg ikke finde jeg har prøvet de forskellige ting du nævner men uden hæld.....

Jeg finder ganske simpelt ikke det du der snarker om kan det være for di at jeg bruger win 98...

MVH Kim

User
Bruger #527 @ 21.09.03 19:17
Hej...

Nu har jeg sidet og lejet med i MANGE timer men uden hæld men har fundet noget der moske skulle hjælpe mig lidt længer hvis jeg bare vidste hvordan jeg skule bruge det ....

window.bringToFront(titel);

men jeg får heltiden af vide at window ikke er et medlem af formen...?????

MVH Kim

Hej...

Nu har jeg sidet og lejet med i MANGE timer men uden hæld men har fundet noget der moske skulle hjælpe mig lidt længer hvis jeg bare vidste hvordan jeg skule bruge det ....

MVH Kim

Hej igen

Du kunne prøve:

Application->BringToFront();

Hvilket bør sætte din form i fokus.
Det undre mig lidt at du ikke kan finde de funktioner jeg omtalte før. Men nå.

Hilsen Thomas

User
Bruger #527 @ 22.09.03 17:55
Hej...

MVH Kim

Hej igen

Du kunne prøve:

Application->BringToFront();

Hvilket bør sætte din form i fokus.
Det undre mig lidt at du ikke kan finde de funktioner jeg omtalte før. Men nå.

Hilsen Thomas

Kan det være at jeg ikke får det til at virke PGA. at jeg ikke laver en .exe fil men tester i editor mode.....
hvis det er tilfældet kan du så fortælle mig hvor dan man hurtigt laver en .exe(instalations fil), uanset kan du ikke sige det aligeveld....
MVH Kim...

Hej Kim

Hvilken type projekt laver du i Builderen. En normal Application eller andet Frame?

Hilsen Thomas Vanting

User
Bruger #527 @ 22.09.03 21:11
Hej Kim

Hvilken type projekt laver du i Builderen. En normal Application eller andet Frame?

Hilsen Thomas Vanting

Bare en normal APLI....

Jeg vil her med takke for din tolmodig hed og din hjælp..... nu virker det... jeg fandt selv ud af det der med at lave en instal fil hved hjælp ar borlang comunity......

Jeg skulle lave en exe fil og instalere programet så virkede det med din Application->BringToFront();

Jeg vil lige prøve med dine andere forslag.... jeg skriver lige en note senere om det og så fungere

Hvis du lige svare på den her skal du få dine point

<< < 12 > >>
t