Windows mappe

Tags:    delphi

Hvordan finder jeg stien til windows mappen?
Det skal virke på Win2000 og XP.



7 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
GetWindowsDirectory

Eksempel:

Fold kodeboks ind/udKode 


Og så er der også miljø-variablen %systemroot%, som vil lede dig til den samme sti.
_______________________________________
-----------------------{ nife}------------------------_______________________________________

[Redigeret d. 17/05-04 22:03:47 af Nicolai Lyster Fersner]



Men når jeg prøvet at bruge sammen med en ShellExecute(handle, 'open',....... Så vil den ikke. Så siger den "Incompitable types: String and PAnsiChar"


Prøv at smide WinDir igennem en PChar() altså PChar(WinDir), der hvor du skriver WinDir

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.



Fold kodeboks ind/udKode 



Mvh
DiZpel



Virker stadig ikke. Men problemet er når jeg siger PChar(WinDir) +'\\system32\\joy.cpl' osv.
Det vil den ikke.


Hva' så med at prøve:

PChar(WinDir + '\\system32\\joy.cpl')

---
Hilsen Anders



GetWindowsDirectory

Eksempel:

Fold kodeboks ind/udKode 


Og så er der også miljø-variablen %systemroot%, som vil lede dig til den samme sti.



Men når jeg prøvet at bruge sammen med en ShellExecute(handle, 'open',....... Så vil den ikke. Så siger den "Incompitable types: String and PAnsiChar"

Hvad gør jeg så?

[Redigeret d. 17/05-04 22:30:42 af Kasper Færch Mikkelsen]



Men når jeg prøvet at bruge sammen med en ShellExecute(handle, 'open',....... Så vil den ikke. Så siger den "Incompitable types: String and PAnsiChar"


Prøv at smide WinDir igennem en PChar() altså PChar(WinDir), der hvor du skriver WinDir

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.


Det hjælper intet



Fold kodeboks ind/udKode 



Mvh
DiZpel


Virker stadig ikke. Men problemet er når jeg siger PChar(WinDir) +'\\system32\\joy.cpl' osv.
Det vil den ikke.



t